Koncern VW bol doteraz priam posadnutý skupovaním značiek. Jeho portfólio je od čias Ferdinada Piecha naozaj obrovské – od Škody až po Bentley a Scaniu. Jediným neúspechom v snažení o rozširovanie koncernového košiara sa stalo Alfa Romeo, ktoré Taliani jednoducho odmietli predať. Po emisnej afére Dieselgate, ktorá stála Volkswagen desiatky miliárd eur, sa zdalo, že sa nemecký automobilový gigant viacerých značiek zbaví, aby sanoval straty. Nestalo sa. Naopak, v Číne stvorili Jettu a teraz hlási, že v USA vytvorí celkom novú značku Scout.
Tento názov získal koncern už vlani. Európanom veľa nehovorí, ale za Atlantikom je pevne spojený s automobilkou International Harvester, ktorá v rokoch 1961 až 1980 vyrábala rovnomenný off-road, ktorým konkurovala Fordu Bronco alebo Jeepu Wrangler. Emócie za touto legendou sú v USA stále živé. A presne to chce Volkswagen využiť. „Po úspešnom obrate v USA sme sa rozhodli využiť príležitosť na ďalšie posilnenie našej pozície na jednom z najrýchlejšie rastúcich elektrických trhov,“ povedal šéf koncernu VW Herbert Diess.
Čítajte viac VW chce dohnať Teslu v roku 2025. Je silnejšia, ako predpokladalZároveň dodal, že Scout chce vstúpiť do veľmi atraktívneho segmentu elektrických SUV a pikapov. Pod novou značkou majú vzniknúť oba modely. Pôjde teda o konkurentov napríklad Rivianu R1T, Tesly Cybertruck, Fordu F-150 Lighting či nového GMC Hummer EV. Novinka, plánovaná na rok 2026, nemá mať nič spoločné so súčasnou produkciou Volkswagenu. Vozidlá budú vyvíjané špeciálne pre severoamerický trh, ale vzhľadom na nulové emisie budú mať dvere otvorené potenciálne aj do Európy či do iných regiónov. Silný trh pikapov má napríklad aj Brazília.
„Spoločnosť, ktorú založíme v tomto roku, bude samostatnou jednotkou, aby mohla byť riadená nezávisle. Je to v súlade s novou stratégiou, v ktorej počítame s malými jednotkami schopnými reagovať agilne, pričom budú mať prístup k našim technológiám pre využitie synergie,“ povedal Arno Antlitz, prevádzkový šéf VW. Zatiaľ nie je jasné, akú techniku elektrický pikap a SUV využijú. Tá z koncernu VW je totiž pre tento typ vozidiel príliš „krehká“. Je teda možné, že Scout bude vo veľkom ťažiť zo „skladu“ Fordu, ktorý je vo svete pikapov jednotkou a s ktorým už Volkswagen pripravuje nový Amarok.
Čítajte viac VW Amarok: Pikap od ‘Fordu‘ prezrádza viac. Ešte pred premiérouVyvíjať úplne novú elektrickú platformu len pre potreby severoamerického trhu by bolo v čase, keď sa koncern VW snaží zredukovať svoje štyri platformy na jedinú, vyhadzovaním peňazí z okna. Synergia s Fordom dáva oveľa väčšiu logiku. Pripomeňme, že spoločnosť International Harvester vyrábala úžitkové vozidlá už od roku 1907. Po roku 1985 z nej ostala funkčná len divízia Navistar, známa výrobou ťahačov a nákladných áut. Práve túto divíziu Volkswagen vlani kúpil cez Traton, čím získal aj práva na označenie Scout. Uvidíme, či sa to nejako dotkne českej Škody, ktorá výraz Scout používa pre outdoorové verzie svojich modelov.