Tesla vraj dáva na vývoj viac peňazí ako Ford, GM a Chrysler spolu

Tesla je zvláštna automobilka. Na reklamu a marketing neminie ani cent. Zato na vývoji nešetrí. Tvrdí to aspoň prieskum spoločnosti StockApps.

18.05.2022 16:00
debata (1)
Tesla je automobilkou bez reklamy a marketingu.... Foto: Tesla
Tesla S - 2021 Tesla je automobilkou bez reklamy a marketingu. Ušetrené prostriedky vraj dáva do vývoja. V súčasnosti sa už ale nezdá, že by disponovala technológiami, ktoré by iné automobilky, s nižšími výdajmi na výskum a vývoj, nemali.

Investície do výskumu a vývoja predstavujú veľkú časť rozpočtu automobiliek a každý rok sa tieto náklady zvyšujú. Zvlášť v časoch elektrifikácie. Zaspať na vavrínoch sa nevypláca. Kto je ale kráľom výskumu a vývoja? Kto do tejto sféry investuje najviac? Podľa prieskumu spoločnosti StockApps je to americký výrobca elektromobilov Tesla. Na jedno predané vozidlo má pripadať až 2 984 dolárov vložených do vývoja, pričom priemer v brandži sa pohybuje okolo 1 000 dolárov. Najbližšie sa k Tesle priblížil Ford s investíciami 1 186 dolárov, čo je ale naozaj veľký odstup, a na treťom mieste sa nachádza Toyota s 1 063 dolármi pred General Motorsom (878 dolárov).

Lexus RZ 450e - 2022 Čítajte viac Aj Lexus ponúkne futuristický volant. Ale nie taký hlúpy ako Tesla

„Tesla vynakladá viac ako ktorákoľvek iná automobilka na výskum a vývoj, aby si udržala vedúce postavenie v technológiách elektromobilov. A ak sa jej na to spýtate, povie vám, že práve toto je kľúč k tomu, aby boli jej zákazníci spokojní a to čo ju drží v podnikaní na vrchole.“ Tých 2 984 dolárov je zároveň viac ako súčet investícii GM, Fordu a Chrysleru spolu alebo viac ako súčet investícii Fordu a Toyoty. Je to však zvláštny pohľad na vyjadrenie úrovne vývoja. Tesla je síce najväčším výrobcom elektromobilov a patrí k nesporným priekopníkom elektromobility, softvéru a autonómneho riadenia, ale rozhodne nie k producentom kvalitných áut. Aj kvalita by pritom mala byť súčasťou výskumu a vývoja.

Tesla - výroba Fremont Čítajte viac Tesla: Musk si trúfa na 20 miliónov áut ročne. Analytici sa smejú

Spomínaný rebríček investícii na základe počtu predaných áut môže tiež hovoriť o neefektívnosti. Ak Tesla vynakladá tak megalomanské prostriedky a na trhu má zatiaľ len štyri modely, z toho modely S a X staré v podstate 10 rokov a tie novšie Tesla 3 a Y, tiež nepatria k horúcim novinkám, je namieste sa pýtať, kde sa investície prejavujú. Navyše nie je Tesla schopná priviesť na linky dávno sľubovaný Cybertruck, Roadster ani ťahač Tesla Semi. Ku cti jej možno slúži fakt, že je jedinou automobilkou, ktorá neminie ani cent na reklamu a marketing. Stačia jej sociálne siete a aktivita Elona Muska. Taký Chrysler minie na reklamu na jedno auto 664 dolárov a napríklad Ford 468 dolárov.

Celkové výdavky na reklamu a vývoj na auto

Výrobca Výdavky na vývoj Výdavky na reklamu
Tesla 2 984 0
Ford 1 186 486
Toyota 1 063 454
General Motors 878 394
Chrysler 784 394

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #vývoj #Ford #Tesla #GM
Články podľa značiek