Vynovená vlajková loď Audi sa môže pochváliť ďalšou technologickou vychytávkou. Za príplatok si totiž zákazníci môžu dopriať digitálne svetla Digital Matrix Headlights (DMH), ktoré využívajú technológiu Digital Micromiror Device (DMD). Tieto hlavné reflektory sa síce zaobídu bez laserových diód, ktoré preferuje konkurenčné BMW, ale aj bez nich dokážu hotové zázraky. Každý z hlavných svetlometov totiž obsahuje neuveriteľných 1,3 milióna mikrozrkadiel, ktoré merajú len desatinu šírky ľudského vlasu a ktoré lámu lúč svetla centrálnej LED diódy presne tak, ako je to práve potrebné. Takže tu máme vlastne 1,3 milióna pixelov. V priebehu sekundy sa dokážu zrkadlá prestaviť 5 000-krát.
Čítajte viac Audi prinesie do áut virtuálnu zábavu. Oslovilo DisneyAsi neprekvapí, že takáto technológia pripomína moderné LED projektory. Chýba jej už len farba. To však v tomto prípade neprekáža. Svetlá dokážu nielen s chirurgickou presnosťou osvetľovať jazdný prúd, rozšíriť ho pri odbočovaní a tiež vytvárať čierne tunely proti osvetľovaniu protiidúcich vodičov, ale dokonca premietať priamo na asfalt. Napríklad akýsi svetelný koberec, keď nie je na ceste dobré vodorovné značenie, čo pomáha vodičovi v orientácii, alebo varovať vodiča pred nebezpečenstvom zobrazením výstražného trojuholníka. Táto funkcia je spojená s dátami navigácie alebo využíva dáta stiahnuté z internetu. Takto môže byť vodič vopred upozornený na nehodu alebo námrazu.
Využitie nových svetiel limituje legislatíva. V Nemecku je už však možné, aby takéto svetlá premietali na cestu výstražné symboly alebo nimi varovali iných účastníkov cestnej premávky – cyklistov či chodcov. Audi má mnoho ďalších nápadov. Svetlá by mohli varovať cyklistov pred tým, že z auta ktosi vystúpi a podobne. Nechýbajú ani uvítacie sekvencie, keď sa vodič blíži k autu. Nejde však o lacnú hračku. Audi si cení technologickú novinku na 1 800 eur. Aj preto bude spočiatku dostupná len vo vlajkovej lodi A8. Pripomeňme, že tú istú technológiu používa už nejaký čas Mercedes-Benz vo svojich vlajkových lodiach triedy S a EQS.
Čítajte viac Audi pracuje na menšom e-trone GT. Bude to nové TT?