Mercedes-Benz SLR je najdrahším autom v dejinách. Vydražili ho za 135 miliónov €!

Vzácne veterány sa síce obchodujú za milióny eur, ale toto je skutočný extrém. Mercedes-Benz SLR Uhlenhaut Coupé z päťdesiatych rokov prekonal totiž doterajší rekord hneď trojnásobne. Stal sa nielen najdrahším autom planéty ale aj jednou z desiatich najdrahších „starožitností“ v histórii.

21.05.2022 18:00
debata (1)
Tento Mercedes-Benz  300 SLR je je pomenovaný... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé - 1955 Tento Mercedes-Benz 300 SLR je je pomenovaný po jeho dizajnérovi a vtedajšom šéfkonštruktérovi stuttgartskej značky Rudolfovi Uhlenhautovi.

Mercedes-Benz SLR Uhlenhaut Coupé z roku 1955, z ktorého existujú iba dva exempláre, sa vydražil za rekordných 135 miliónov eur a stal sa tak najdrahším autom v dejinách. Oznámil to vo štvrtok aukčný dom Sotheby's. Neverejná aukcia, na ktorej bolo toto vozidlo vydražené, sa uskutočnila 5. mája v nemeckom Stuttgarte. Mohli sa na nej zúčastniť len pozvané osoby. Kupcom bol súkromný zberateľ. Suma, za ktorú sa toto auto predalo, až trikrát prevýšila doterajší rekord z roku 2018, keď sa za 48 miliónov dolárov predalo Ferrari 250 GTO.

Talbot Lago T150C SS - 1938 Čítajte viac FBI zatkla zlodeja vzácneho Talbotu. Trvalo to 20 rokov!

Podľa aukčného domu sa auto vďaka cene, za ktorú bolo vydražené, umiestnilo medzi „top 10 najcennejších položiek, aké boli kedy na aukcii predané v akejkoľvek zberateľskej kategórii“. Podľa agentúry AFP by sa tento Mercedes-Benz v tomto pomyselnom rebríčku mohol umiestniť na šiestom alebo siedmom mieste, pričom na jeho čele je obraz Leonarda da Vinciho s názvom Salvator Mundi, ktorý sa v roku 2017 vydražil za rekordných 450,3 milióna dolárov. Vydražený automobil je jedným z len dvoch prototypov, ktoré Mercedes-Benz vyrobil, a je pomenovaný po jeho dizajnérovi a vtedajšom vrchnom inžinierovi tejto automobilovej značky Rudolfovi Uhlenhautovi, uvádza Sotheby's.

Pohľad do kabíny fascinuje aj po 67 rokoch. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé - 1955 Pohľad do kabíny fascinuje aj po 67 rokoch.

„Kupec súhlasil, že 300 SLR Uhlenhaut Coupé bude aj naďalej možné vystavovať pre verejnosť pri špeciálnych príležitostiach, zatiaľ čo druhý originálny model 300 SLR Uhlenhaut Coupé zostal vo vlastníctve automobilky a bude naďalej vystavovaný v Múzeu značky Mercedes-Benz v Stuttgarte,“ uvádza aukčný dom. Výťažok z aukcie bude podľa Sotheby's použitý na založenie svetového fondu Mercedes-Benz pre financovanie environmentálnej vedy a výskumu dekarbonizácie.

Bugatti La Voiture Noire - nález v USA Čítajte viac Vraj sa našlo Bugatti La Voiture Noire! Bude to nález storočia

Sotheby's dodáva, že model 300 SLR bol navrhnutý na základe pretekárskeho auta Mercedes-Benz W196 R, v ktorom v rokoch 1954 a 1955 vyhral pretekár Juan Manuel Fangio preteky Formula 1. V júni 1955 však osud modelu 300 SLR poznačila tragédia, keď pri nehode počas pretekov 24 hodín Le Mans zahynul v aute tejto značky francúzsky jazdec Pierre Levegh a spolu s ním 83 divákov. Ide pritom o najsmrteľnejšiu nehodu v histórii automobilových pretekov, ktorá prinútila Mercedes-Benz stiahnuť sa na niekoľko rokov z motoršportu.

Mercedes-Benz  300 SLR Uhlenhaut Coupé - 1955
Mercedes-Benz  300 SLR Uhlenhaut Coupé - 1955
+19Mercedes-Benz  300 SLR Uhlenhaut Coupé - 1955

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #aukcia #dražba #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz SLR
Články podľa značiek