Fordu hrozí zákaz predaja áut v celom Nemecku! Vraj neplatí za licencie

Nie je to po prvýkrát, čo sa výrobcovia mobilných technológií obuli do automobiliek. Vidia v nich zdroj astronomických príjmov za licencie. Tentoraz je na „pretrase“ Ford.

24.05.2022 14:00
debata (1)
Ford je ďalšou automobilkou, ktorá sa ocitla... Foto: Ford
Ford Everest - 2022 Ford je ďalšou automobilkou, ktorá sa ocitla pod paľbou výrobcu mobilných technológií.

Autá používajú kvôli konektivite čoraz viac mobilných technológií. Niektoré dokonca povinne, keďže v Európe je napríklad povinný pre všetky nové vozidlá systém núdzového volania e-Call. A aby fungoval, nezaobíde sa bez rádiových čipov. A práve tie sa stali predmetom sporu medzi japonskou spoločnosťou IP Bridge, ktorá zastupuje osem držiteľov patentov v segmente mobilnej komunikácie, a automobilkou Ford. Ford napadla, že využíva tieto technológie bez toho, aby uhrádzal licenčné poplatky. A ako píše nemecký Wirtschafts Woche, na súde v Mníchove Japonci uspeli. Súd vydal rozhodnutie o zákaze predaja a výroby vozidiel Ford na území celého Nemecka. Sudca Matthias Zigan dokonca žiada stiahnutie všetkých áut a ich likvidáciu!

Ford - vytáčanie motora na diaľku Čítajte viac Ford si patentoval vytáčanie motora na diaľku. Je to čistá frajerina!

Znie to strašidelne, no aby bol rozsudok vykonateľný, musela by spoločnosť IP Bridge zložiť zábezpeku vo výške 227 miliónov eur, čo zatiaľ nespravila. Ak sa tak ale stane, do dvoch týždňov by Ford musel naozaj zastaviť všetky svoje aktivity v tejto krajine. Horší čas by si pritom ani vybrať nemohol. Veď automobilový priemysel je sužovaný čipovou krízou, rozpadom dodávateľských reťazcov vinou vojny na Ukrajine a tiež infláciou, ktorá odrádza ľudí od kúpy nových áut. Rozhodnutie by sa týkalo nielen automobilky, ale aj jej nemeckých dílerov, ktorí by nemohli predať ani len skladové zásoby. Cestou urovnania sporu by mohla byť vzájomná dohoda medzi spornými stranami. A Fordu pravdepodobne nič iné nezostane.

Ford Explorer - test 2022 Čítajte viac Test: Ford Explorer EcoBoost PHEV – ako chutí Amerika

Nie je to ale po prvýkrát, čo sa výrobca mobilných technológií obul do automobilky. V živej pamäti máme ešte spor medzi Mercedesom-Benz a fínskou Nokiou z roku 2020, kde nemecká automobilka tiež ťahala za kratší koniec. Nemci sa vtedy bránili argumentom, že licenčné poplatky by mali platiť výrobcovia týchto technológií pre automobilky, teda dodávatelia v automobilovom priemysle a nie výrobcovia áut a už vôbec nie za každé nové vozidlo. Nokia zasa namietala, že jej licenčný model prijali viaceré automobilové koncerny, tak prečo by mal byť Mercedes-Benz výnimkou. Ford sa zatiaľ k veci nevyjadril s tým, že nemá k dispozícii písomné rozhodnutie.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #poplatky #súd #Ford #licencie #súdny spor #IP Bridge
Články podľa značiek