Honda sa do elektrifikácie príliš nehrnula. V ponuke má jedine malú Hondu e. Nedávno však kapitulovala a oznámila ambiciózny elektrifikačný plán v hodnote neuveriteľných 60 miliárd eur. Do roku 2030 chce ročne predávať 800 000 elektromobilov, čo by pokrývalo asi 50 % jej produkcie. V ponuke má pribudnúť celkom 30 batériových noviniek. A tou najbližšou sa stane elektrické SUV Prologue. Na trh má síce doraziť až o dva roky, ale japonská automobilka nám už teraz ponúkla prvú oficiálnu skicu.
Čítajte viac Honda ZR-V: Poznáme nové ‘záhadné‘ SUV. Príde o rokNie je tajomstvom, že elektrické základy poskytne Honde americký General Motors, s ktorým Honda pred dvoma rokmi uzavrela dohodu o spolupráci. Konkrétne má ísť o platformu Ultium. „Pred dvoma rokmi sme oznámili stratégiu, ktorá obsahovala spoločný vývoj elektromobilu s GM. Výsledkom bude nielen efektívnejší proces, ale aj výborne vyzerajúca Honda Prologue. Naši díleri sú z nej nadšení a tiež z toho, že ide len o začiatok v oblasti elektromobility,“ povedal na konto ohlásenej novinky Mamadou Diallo, šéf zastúpenia v USA.
Čítajte viac Test: Honda HR-V e:HEV – prerod na hybrid má aj svoje muchyPrvá snímka naznačuje sympatický vzhľad. Rozmery Prologue by mohli zodpovedať súčasnej Honde CR-V. Nie je však isté, či novinka zamieri aj do Európy. Elektromobily na platforme Ultium majú byť totiž zväčša severoamerickou záležitosťou. Pre iné regióny vyvíja Honda vlastnú platformu. No ak by sa aj Prologue nedostalo na starý kontinent, oznámené je európske elektrické SUV, ktorého predvojom bol koncept e:Ny1. To bude pravdepodobne čisto elektrickou verziou hybridného HR-V s aerodynamickejším dizajnom.
Čítajte viac Honda investuje 60 miliárd eur do elektromobilov. Do roku 2030 ich predstaví 30Nulové emisie však robia elektromobily vhodnými pre všetky regióny, takže nie je dôvod, prečo by sa nemohlo Prologue uchádzať aj o európskych zákazníkov. Jedine ak by dohoda s General Motors obsahovala klauzulu, že elektromobily na jeho platforme nebudú distribuované mimo severoamerického kontinentu. Malo by to logiku. Nie je totiž tajomstvom, že samotný General Motors sa plánuje vrátiť vďaka elektromobilom do Európy. Potom by predstavovali elektrické Hondy priamu konkurenciu, navyše s jeho technológiou.