Plasty si razia cestu aj tam, kde by ste ich ešte pred pár rokmi neočakávali. Väčšinou sa v konštrukcii auta používajú v miestach, kde nemusia znášať vysokú záťaž či vysoké teploty. Aj preto sa zatiaľ nepresadili v namáhaných komponentoch motorov alebo na podvozkoch. Lenže vývoj ide dopredu. Nemecká spoločnosť Rheinmetall AG, ktorá má aktivity aj vo vojenskom priemysle, predstavila revolučné polymérové pružiny, teda pružiny z plastu. Premiéru už majú za sebou, pretože miesto našli v nedávnom koncepte elektromobilu Mercedes-Benz EQXX. Ich výhody sú nespochybniteľné.
Čítajte viac Motor z plastu? Áno, už je na svetePodľa nemeckej firmy znamenajú o 75 % nižšiu hmotnosť v porovnaní s kovovými pružinami. Navyše na strane neodpružených hmôt, čo má priaznivý vplyv na jazdné vlastnosti a komfort. Okrem toho sú imúnne voči korózii, takže nehrozí prasknutie ani zmena ich správania v priebehu času. Starnú vraj oveľa pomalšie. Materiál je kombináciou plastu a sklenných vlákien. Dobrou správou je tiež to, že sa zmestia do štandardného zavesenia kolies. Nevyžadujú si teda viac priestoru. Skôr to vyzerá, že sú veľmi kompaktné, keďže nie sú vinuté, ale pripomínajú skôr harmoniku.
Revolučné plastové pružiny ešte čakajú testy, ale zdá sa, že všetko je na dobrej ceste, pretože Rheinmetall tvrdí, že už má podpísanú zmluvu s prvou automobilkou. Debut v koncepte stuttgartského výrobcu nebol pravdepodobne náhodný. V čase elektromobilov, ktoré majú obrovskú nadváhu, by prišli ľahučké plastové pružiny, ktoré navyše príkladne pohlcujú hluk, nepochybne vhod. V ostrom nasadení by sa mala novinka predstaviť už na septembrovom autosalóne v Paríži.
Čítajte viac Majú cesty z PET fliaš budúcnosť? Holanďania tvrdia, že áno