Mazda: Nový dieselový 6-valec je posledný svojho druhu. Euro 7 ešte dá!

Mazda nedávno potešila priaznivcov benzínu, a najmä nafty novými radovými 6-valcami s prekvapujúco veľkým zdvihovým objemom. Teraz ale priznáva, že nič podobné už v budúcnosti neplánuje.

31.05.2022 12:00
debata (2)
Nový 6-valcový diesel 3,3 Skyactiv-D  je... Foto: SITA/AP, Mazda
Mazda CX-60 2022 - motor 3,3 Skyactiv-D Nový 6-valcový diesel 3,3 Skyactiv-D je pripravený na to, aby bol schopný za pár rokov ešte splniť emisnú normu Euro 7. Ľahké to však nebude.

Nové SUV Mazda CX-60 možno na prvý pohľad nevyzerá nijako extra výnimočne, ale len kým sa nepozriete pod jej prednú kapotu. Táto novinka totiž používa celkom novú generáciu 6-valcových motorov. Nielen benzínový agregát 3,0 Skyactiv-X, ale aj diesel 3,3 Skyactiv-D. To je v dnešných „3-valcových časoch“ vskutku výnimočné. Väčšina automobiliek totiž od viac ako 4-valcových motorov upúšťa. Napokon, 6-valec nemá už ani nový Mercedes-Benz triedy C, dokonca ani ak ide o verziu AMG. Počin Mazdy je tak vskutku malou motorovou oslavou.

Mazda CX-60 2022 - motor 3,3 Skyactiv-D Čítajte viac Mazda prezradila parametre ‘drzého‘ dieselu. Na BMW nemá, ale to nevadí

Ani Japonci však nehýria optimizmom, pokiaľ ide o budúcnosť. „S najväčšou pravdepodobnosťou to je posledná generácia našich spaľovacích motorov,“ povedal európsky šéf Mazdy Joachim Kunz pre Automotive News Europe. A dodal, že tieto motory, ak nedôjde k plošnému zákazu spaľovacích agregátov v Európe, ešte Mazda upraví podľa pripravovanej emisnej normy Euro 7. Odhodlaná je urobiť to minimálne s naftovým motorom, hoci mnohí považujú novú normu za definitívny koniec dieselových áut. Navyše nie je jasné, aké nároky prinesie v oblasti CO2 a NOx.

Mazda CX-60 - 2022 Čítajte viac Mazda CX-60: Vlajková loď má 6-valcový diesel aj plug-in hybrid!

Aj Kunz si uvedomuje, že motorári Mazdy čelia „pohyblivému cieľu“. Japonská značka je však podľa neho odhodlaná investovať viac a vzdať sa zisku, zatiaľ čo zákazník sa bude možno musieť zmieriť s nižším výkonom. To záleží na finálnej podobe Euro 7. Aj preto je motor 3,3 Skyactiv-D pripravený na rôzne scenáre. Mazda verí, že nový diesel ponúkne hodnoty spotreby paliva porovnateľné s preplňovaným štvorvalcovým motorom s rovnakým výkonom. „Na dosiahnutie nízkych emisií NOx potrebujeme nízke teploty spaľovania,“ povedal Kunz. Práve preto má tento agregát objem 3,3 litra.

Mazda MX- 30- Wankelov motor Čítajte viac Mazda: Wankel sa vraj vráti už tento rok! „Motor s väčším objemom udržuje nižšie teploty spaľovacieho procesu, čo je dobré tak na zníženie tepelných strát, ako aj na zníženie surových emisií NOx. To nám zase umožní mať jednoduchší systém dodatočnej úpravy spalín,“ vysvetlil zástupca Mazdy. Zároveň dodal, že na zníženie NOx síce použije Mazda systém selektívnej katalytickej redukcie (SCR), ale menší ako tie súčasné a bude mať nižšiu spotrebu močoviny. Dieselovú Mazdu CX-60 plánuje Mazda ponúknuť na všetkých európskych trhoch s výnimkou Nórska, kde už teraz prevládajú elektromobily. S benzínovým 6-valcom sa dovážať nebude.
Mazda CX-60 - 2022
Mazda CX-60 - 2022
+12Mazda CX-60 - 2022
Mazda CX-60 - 2022
Mazda CX-60 - 2022
+5Mazda CX-60 - 2022

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Mazda #Mazda CX-60
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek