Ak skratku WISAMO rozšifrujeme, dostaneme anglické slovné spojenie WIng SAil MObility, teda niečo ako mobilita pomocou plachiet. Tento druh pohonu nemá v námorným lodiach nahradzovať klasické lodné motory, to by nedávalo žiadny zmysel. Jeho účelom je umožniť lodiam v priaznivých podmienkach využiť silu vetra pomocou nafukovacích plachiet a šetriť tak ich palivo a samozrejme aj znižovať produkované emisie. Ide pritom o projekt, ktorý nie je nejakým experimentom, ale pokročil už do fázy praktického testovania priamo na nákladnej lodi.
Keďže ťažko chcieť, aby posádky námorných tankerov mali skúsenosti s využívaním plachiet, WISAMO funguje úplne automaticky. Ak nefúka, plachta je „harmonikovým“ spôsobom zložená na palube a zaberá minimálne miesto. Akonáhle však zaveje dostatočný vietor, plachta sa nafúkne pomocou vzduchového kompresora a aktivuje sa pomocou teleskopickej výsuvnej konštrukcie.
Použitie týchto plachiet by malo celkovú spotrebu paliva lode znížiť o 10 až 20 percent, v závislosti od miery jej využitia. Špeciálny povrch plachiet umožňuje jednoduchšie plachtenie proti vetru. Ak je vietor extrémny, prípadne začne búrka, systém sa zloží automaticky, rovnako ako aj pri plavbe popod mosty a podobne.
Dôležité je, že systém je navrhnutý tak, že ho jednoducho možno nainštalovať už na existujúce nákladné lode. Plachty sú podľa Michelinu ideálne pre tankery, nákladné lode, ale dajú sa využiť aj pri jachtách. Už v tomto roku by nafukovacie plachty s plochou sto štvorcových metrov mali mať premiéru počas testov na palube kontajnerovej nákladnej lode Pélican spoločnosti Compagnie Maritime Nantaise.