VW, presnejšie jeho divízia úžitkových vozidiel, nás s novým Amarokom poriadne napína. Kusé informácie vypúšťa už odvlani. A tak vieme, že Amarok bude technickým príbuzným nového Fordu Ranger, keďže oba koncerny úzko kooperujú, aj to, že identitu značky sa bude snažiť obhájiť výrazne odlišným dizajnom. Napokon predstavu o ňom sme si mohli spraviť vďaka oficiálnym skiciam exteriéru a interiéru. Amarok dostane úplne inú masku, nový nárazník, kapotu a dokonca aj blatníky s hranatejším profilom. Teraz však púšťa Volkswagen do sveta ďalšie informácie.
Nová skica zadnej časti je jasným dôkazom, že Amarok nepríde o naftový 6-valec TDI. Na výklopnom veku sa totiž nachádza symbol V6. Jeho výkon ale zatiaľ nepoznáme. Základ však vytvoria 4-valcové motory, z toho tri naftové a jeden benzínový. Na výber budú verzie s pohonom zadných kolies aj štvorkolky, vrátane permanentného pohonu oboch náprav, ktorý bude nepochybne súčasťou vrcholovej verzie. VW počíta s pracovnými modifikáciami s dvojdverovou kabínou, ale najprv dorazí na trh so štyrmi dverami a s interiérom pre piatich cestujúcich.
V ponuke bude celkom päť úrovní výbav – od základnej Amarok cez Amarok Life, Style až po luxusné Panamericana a Aventura, orientované buď viac na štýl, alebo na schopnosti mimo asfaltu. V porovnaní s prvou generáciou narastie nový Amarok o 96 mm na konečných 5 350. Rázvor náprav sa zasa predĺži na 3 220 mm, teda o 125 mm. Skrátenie previsov zlepší nájazdové uhly. Nosnosť, čo je pre pikap kľúčový parameter, má narásť na 1 200 kg, a hmotnosť brzdeného prívesu na 3 500 kg.
Čítajte viac VW Amarok: Bude takto vyzerať ‘prezlečený‘ Ranger?So svetom osobných áut spojí Amarok až 30 asistenčných systémov, z toho 20, ktoré predchádzajúca generácia nemala. Novinkou budú aj svetlá Matrix LED. Premiéra novinky bude 7. júla. Napriek ambícii pokračovať v doterajšej európskej kariére sa o výrobu postará závod v juhoafrickej Pretórii, kde bude Amarok schádzať z liniek po boku Fordu Ranger. Stará generácia by ale ešte mala ostať na linkách v Argentíne. A v roku 2025 by mohla pribudnúť čisto elektrická verzia.