V septembri minulého roka generálny riaditeľ značky VW Ralf Brandstaetter uviedol, že automobilka očakáva rozšírenie platformy MEB tak, aby zahŕňala aj malé autá, a aby výsledné úspory nákladov boli „kľúčom pre vstup do cenového segmentu 20 000 eur“.
V praxi to znamená, že španielsky závod Seat a Cupra v Martorelle neďaleko Barcelony bude vyrábať malý elektromobil Cupra spolu s modelom značky VW, predbežne označeným ako ID2, a modelom Škody, ktorý zatiaľ nemá meno. Možno je určitým prekvapením, že voľba v tejto „trojičke“ padla na Cupru, SEAT svoj „malý elektromobil“ mať nebude.
Ako prvá ukázala pred pár dňami svoj malý elektromobil UrbanRebel Cupra a predstavený koncept je „veľmi podobný“ konečnej verzii, ktorá bude uvedená na trh v roku 2025.
Čítajte viac Cupra 'explodovala'! Na okruhu Terramar ukázala vzrušujúci trojzáprahAle s avizovanou počiatočnou 20-tisícovou cenou to až tak jednoduché nebude. Problémom môže totiž byť vysoká miera inflácie v Európe, ktorá zdražuje takmer všetko, vrátane áut. A analytici tvrdia, že sa jej pravdepodobne tak skoro nezbavíme.
„Cena 20 000 eur je síce stále koncernovým cieľom pre základnú verziu malého EV, avšak len za predpokladu, že inflácia si nezachová súčasné prudké tempo rastu,“ vyhlásil Werner Tietz, šéf vývoja značky Cupra v rámci VW Group. „Inflácia na úrovni 7 percent ročne by bola skutočným problémom,“ doplnil.
Čítajte viac Lacný elektromobil nemôže zatiaľ nik sľúbiť. Tvrdí šéf vývoja MercedesuAko to napokon bude s prvým „ľudovým“ elektromobilom koncernu VW sa zrejme ukáže až o nejaký rok – dva. Ide však v každom prípade o dôležitý projekt, pretože EÚ začína tlačiť na rušenie dotačným schém na kúpu elektromobilov, pretože deformujú trh a ten už začína byť elektrickými autami tak nasýtený, že túto formu podpory nepotrebujú. Bez dotácií si však zďaleka nie každý bude môcť dovoliť dať za nové elektrické auto 30 a viac tisíc eur.