Premiéra ostrého BMW M2 sa blíži. Pre mníchovských „petrolheadov“ bude poslednou príležitosťou, ako si dopriať pravoverné „emko“ bez nabíjacieho kábla. A s manuálom!
Foto: BMW
BMW M2 - 2022 Nové BMW M2 bude vlastne malým BMW M4. Použije jeho platformu aj 6-valec, ktorý by mal dávať približne 330 kW.
Športových áut ubúda. Samozrejme, pre emisie. A aj tie, ktoré zostávajú, uberajú na počte valcov a pridávajú viac elektromotorov. Taký Mercedes-Benz triedy C od AMG si už napríklad so 6-valcom dopriať nemôžete. V Mníchove to ale ešte nevzdávajú. Nielenže tu máme nové 6-valcové ostré modely M3 a M4 a čoskoro dokonca aj ostré kombi M3 Touring, ale s mohutným srdcom dorazí aj nová generácia kompaktného BMW M2. Automobilka o nej hovorí ako o aute s čisto pretekárskou technológiou, určenom na bežné cesty. A nebude ďaleko od pravdy, pretože podvozok a dynamiku dolaďuje priamo na okruhu Salzburgring v Rakúsku.
Foto: BMW
BMW M2 - 2022 Ktovie, čo povedia motoristický nadšenci na zakrivený displej?
Čítajte viac BMW M3/M4 50 Jahre: Narodeninová edícia hýri farbami
To, že premiéra je už naozaj za rohom, potvrdzujú oficiálne snímky predprodukčných prototypov zahalených v kamufláži. BMW sľubuje, že dynamikou zaútočí M2 na predchádzajúcu vrcholovú verziu BMW M2 CS. A to už v základnej verzii. Zdá sa teda, že jeho 6-valcové srdce 3,0 TwinPower Turbo by mohlo mať avizovaných 330 kW. Pre samotný motor nie je takáto nádielka problémom, pretože pracuje aj pod kapotami výkonnejších modelov M3 a M4, vrátane tých s prívlastkom Competition. A ešte lepšou správou je, že okrem 8-stupňovej automatickej prevodovky budú mať zákazníci na výber 6-stupňový manuál. Čo viac si priať v aute so zadným náhonom?
Foto: BMW
BMW M2 - 2022 Dynamiku M2 dolaďujú technici na okruhu Salzburgring v Rakúsku. Zodpovedať má bývalej vrcholovej verzii M2 CS.
Čítajte viac BMW X1/iX1: Tretia generácia bude aj čisto elektrická. Diesel však stále má! O skrotenie tejto šelmy, ktorá by mala v zrýchlení z 0 na 100 km/h podliezť štyri sekundy, sa postará mohutná M brzdová sústava. Navonok bude M2 svoje okruhové DNA dávať najavo rozsiahlym aerodynamickým bodykitom. Komu to nebude stačiť, môže si zvoliť napríklad príplatkovú karbónovú strechu, znižujúcu ťažisko, rovnako ako karbónové sedadlá pre vodiča a spolujazdca. O nezáujem sa BMW báť rozhodne nemusí. Nové BMW M2 bude totiž posledným „emkom“ bez akejkoľvek elektrifikácie. Mieri teda k nadšencom. Každé ďalšie už príde s nejakou formou elektrickej podpory. Automobilka z Mníchova plánuje premiéru na október. Výrobu zabezpečí mexický závod BMW v San Luis Potosí.