Aj Porsche investuje do revolučných silikónových batérií

Ten kto príde so zlomovými batériami, bude mať na poli elektromobilov v budúcnosti vyhraté. Snaží sa o to aj Porsche, ktoré do nádejnej technológie článkov s kremíkovými anódami vložilo 100 miliónov eur.

20.06.2022 14:00
debata
Od nových silikónových batérií si Porsche... Foto: Porsche
Porsche - silikónové batérie Od nových silikónových batérií si Porsche sľubuje vyšší výkon, dlhší dojazd a nižšiu hmotnosť svojich budúcich športových elektromobilov.

Aby sa dokázali elektromobily presadiť v masovom meradle, potrebujú predĺžiť dojazd, zrýchliť nabíjanie a znížiť cenu i hmotnosť. K tomu ale potrebujú batérie novej generácie. Práve tie sú ich súčasným limitom. Automobilky tak hľadajú zázračné technológie. O batériách s pevným elektrolytom sme už počuli mnohokrát, no zatiaľ sa táto „chémia“ nedostala do sériovej výroby. Zdá sa preto, že sľubnejšie budú takzvané silikónové batérie, teda li-ion batérie ktoré používajú namiesto grafitových anód kremíkové. Vyvíja ich viacero spoločností, no a automobilky si nechcú nechať ujsť moment, kedy by mohla nová technológia zmeniť „pravidlá hry“.

Mercedes-Benz EQG Concept - 2021 Čítajte viac Mercedes je na dosah k revolučným batériám. Od bývalého inžiniera Tesly!

Len nedávno sme písali o investícii Mercedesu-Benz do kalifornského startupu Sila Technologies a teraz tu máme podobnú informáciu z Porsche. To sa zas rozhodlo investovať 100 miliónov eur do spoločnosti Group14 Technologies, ktorá sa tiež zaoberá vývojom a výrobou silikónovo-karbónovej technológie pre lítiové batérie. „Batériový článok je spaľovacou komorou budúcnosti a našim cieľom je stať sa poprednou spoločnosťou v celosvetovom súperení o najlepšiu batériu,“ povedal Lutz Meschke, šéf finančného oddelenia Porsche. Americká spoločnosť sa teraz snaží získať celkovo 400 miliónov dolárov na stavbu novej továrne na výrobu materiálov pre tieto batérie.

Porsche 911 - miliónty exemplár Čítajte viac Batérie pre Porsche budú zo Slovenska. Postaví tu fabriku!

Predpokladá sa, že nový typ akumulátora bude mať o 40 % vyššiu energetickú hustotu a bude mať nižší vnútorný odpor. To znamená dlhší dojazd, nižšiu hmotnosť aj rýchlejšie nabíjanie a vybíjanie. Group14 bude potrebné materiály dodávať skupine Cellforce, ktorú založilo vlani Porsche ako spoločný podnik s holdingom Customcells. Táto má zabezpečiť samotnú výrobu silikónových batérií, ktoré sa dostanú najprv do vysokovýkonných elektromobilov, ale neskôr by sa mohli rozšíriť aj do mainstreamovej produkcie. „Vlastnosti nového chemického zloženia batérie, ako rýchle nabíjanie a vybíjanie či vysoký výkon a nízka hmotnosť, je v súlade s filozofiou Porsche,“ povedal šéf vývoja Michael Steiner.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #batérie #elektromobili #silikónové batérie
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek