Elektromobilita prináša nezamestnanosť. Ford zatvorí obrí závod v Európe

Je známe, že výroba elektromobilov dáva menej pracovných príležitostí. Čoskoro to pocítia zamestnanci nemeckého závodu Fordu v Saarlouise. Tí dnes montujú modely Kuga, S-Max a Galaxy. Lenže žiadny ďalší nepríde.

23.06.2022 14:00
debata (8)
Závod v Saarlouis otvoril Ford v roku 1970. O... Foto: Ford
Foard - Saarlouise Závod v Saarlouis otvoril Ford v roku 1970. O tri roky skončí!

Prepúšťať bude nielen americká Tesla, ktorej šéf Elon Musk ma „super zlý pocit zo stavu ekonomiky“. Škrty v počte zamestnancov plánuje čoskoro aj Ford. Konkrétne v Nemecku. Oznámil totiž, že v roku 2025 zatvorí svoj závod v nemeckom Saarlouise, kde dnes 6 000 zamestnancov montuje Focus.Dokonca doň Ford v roku 2017 investoval 600 miliónov eur. Tento závod totiž prehral interný súboj o výrobu nových elektromobilov so španielskou fabrikou vo Valencii, kde montujú Kugu, S-max a Galaxy. Jednoducho, produkcia sa tu čoskoro skončí a Ford nemá pre túto produkčnú kapacitu žiadnu novú náplň. Navyše má lacnejšie závody v Rumunsku či Turecku.

Ford Mustang Mach-E - 2020 Čítajte viac Ford priznal, že na Mustangu Mach-E prerába. Je to osud elektromobilov?

„Hľadáme ďalšie alternatívy na výrobu vozidiel v Saarlouise vrátane iných výrobcov,“ povedal šéf európskej divízie Fordu Rowley v stredajšom konferenčnom hovore s novinármi. „V našom plánovacom cykle jednoducho nemáme ďalší model, ktorý by sme v Saarlouise vyrábali,“ dodal. Vylúčený nie je ani predaj tohto podniku inej automobilke. Ani Valencii, kde dnes pracuje 4 500 ľudí, sa však škrty nevyhnú. „Valencia zažije významné zníženie počtu pracovných miest, keď sa Ford upriami na elektrickú budúcnosť," varoval Rowley. „Realita je taká, že výroba elektromobilov si vyžaduje menej ľudí,“ vysvetlil.

USA Tesla autá ceny zvýšenie Čítajte viac Tesla bude prepúšťať a v USA zvýšila ceny všetkých áut. V Európe je to len otázkou času

Zatiaľ nie sú ohrození len zamestnanci v Kolíne nad Rýnom, kde bude Ford od roku 2023 vyrábať nový elektromobil, postavený na platforme MEB od Volkswagenu. Znižovanie počtu zamestnancov európskeho Fordu však nesúvisí len s elektromobilitou. Pravda je taká, že už dlhé roky stráca svoj podiel na európskom trhu, takže pôvodné kapacity sú dnes nevyťažené. Týka sa to aj tohto historického závodu, ktorý Ford otvoril v roku 1970 a kde vyrábal také ikonické modely ako Ford Capri, Fiestu, Focus či Orion.

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #nezamestnanosť #Ford
Články podľa značiek