Hromadnú žalobu na obe automobilky podal právnik Christophe Leguevaques, ktorý uviedol, že zastupuje približne 1 100 sťažovateľov. Žaloba sa týka 1,2-litrového štvorvalcového benzínového motora TCe, ktorý v období medzi rokmi 2012 až 2018 bol využívaný v státisícoch modelov značiek Renault, Nissan, Dacia a aj Mercedes-Benz.
Renault uviedol, že hoci tieto motory mali nejaké technické problémy, nikdy nepredstavovali žiadne bezpečnostné riziko. Automobilka dodala, že bude skúmať vyplácanie kompenzácií zákazníkom v súvislosti s týmto problémom od prípadu k prípadu, určite nepristúpi k ich plošnému odškodneniu.
Podobne na žalobu zareagoval aj Nissan. „V prvom rade vyzývame zákazníkov, ktorí sa domnievajú, že by sa ich tento problém mohol týkať, aby kontaktovali svojho miestneho predajcu Nissan, ktorý vozidlo skontroluje, vykoná diagnostiku a poskytne všetku potrebnú podporu.“
Čítajte viac Nebezpečný precedens: Majiteľ e-Golfu vyhral súd pre klamlivý dojazdA v čom je vlastne problém? Možno by bolo vhodnejšie skôr písať o problémoch, pretože s týmto motorom sa ich podľa nespokojných zákazníkov spája hneď niekoľko. Majitelia sa sťažovali hlavne na vysokú spotrebu oleja, súvisiacu s nekvalitnými, resp. zle navrhnutými piestnymi krúžkami. To je pomerne vážny problém, ktorý môže byť pre celý agregát doslova devastačný.
Ďalšie časté problémy sa týkajú rozvodovej reťaze a výfukových ventilov. Medzi modely, kde sa niektorý z týchto problémov môže objaviť patria Renault Clio, Megane, Scenic, Captur a Kangoo; Dacia Duster, Dokker a Lodgy; Mercedes Citan a Nissan Qashqai.