Českí hasiči zo Soběslavi na webových stránkach Hasičského záchranárskeho zboru ČR (HZS) informovali, že majú za sebou prvé úspešné hasenie elektromobilu. K incidentu došlo v skorých ranných hodinách v juhočeskom Dyníne. Požiar bol ohlásený hneď tromi oznamovateľmi, ktorí sa zhodli na požiari garáže, v ktorej je osobné auto a motorka. Ďalšou podstatnou informáciou bolo, že ide o elektromobil, ktorý bol pripojený na napájanie. Do Dynína vyrazili profesionáli o 4:40 ráno zo stanice Soběslav s dvoma cisternami, ale privolaní boli aj hasiči z obcí Ševětín, Dynín a Neplachov s ďalšími tromi cisternami.
Čítajte viac Zlý sen: Na lodi Felicity Ace zhorelo aj 85 Lamborghini a 189 BentleyovV čase príchodu prvej jednotky majiteľ domu odpojil celý objekt od prívodu elektrického prúdu. Na hasenie auta, motorky aj vnútrajška garáže potom jednotky nasadili vodné striekačky. Po lokalizácii bol elektromobil vytiahnutý z garáže na voľné priestranstvo. Tam ho hasiči ochladzovali a termokamerou opakovane merali teplotu, a to predovšetkým po celej ploche podvozku, kde sú umiestnené batérie. Pre zdvihnutie auta a pre lepší prístup k akumulátorom bolo nutné privolať automobilový žeriav. Vďaka tomu mohli hasiči lepšie sledovať vývoj teploty batérií, ktoré sa môžu vznietiť aj po niekoľkých hodinách.
To je zásadný rozdiel v porovnaní s hasením konvenčných áut so spaľovacím motorom. Preto si veliteľ zásahu pre istotu na miesto požiaru privolal ďalšiu špeciálnu jednotku z Mladej Boleslavi s kontajnerom na hasenie elektromobilov. Nakoniec ho ale hasiči použiť nemuseli. Pravidelné merania ukazovali, že teplota zhoreného elektromobilu neustále klesá. Kontajner bol preto prevezený na stanicu v Českých Budějoviciach, kde bude k dispozícii minimálne dva dni pre prípad, že by sa elektromobil začal znova zahrievať.
Čítajte viac Nemci zakazujú parkovať elektrickým autám v garážach! Čo bude ďalej?Kontajner určený na hasenie elektromobilov je špeciálna technika, ktorou hasičský zbor Juhočeského kraja zatiaľ nedisponuje. Tamojší hasiči však informovali, že jeho nákup plánujú. Hasenie v kontajneri prebieha tak, že elektromobil je žeriavom vyzdvihnutý a ponorený do vody. Tým sa zabráni ďalšiemu prípadnému obnoveniu horenia a auto je zároveň trvalo ochladzované. V kontajneri auto zostáva spravidla niekoľko dní. Z tohto dôvodu už napríklad niektoré nemecké mestá zakázali parkovať elektromobilom v podzemných garážach. Predstavujú väčšie riziko pre ostatné vozidlá a záchranné práce komplikuje nedostatok priestoru.