
Škoda sa pripravuje na premiéru novej štúdie. A bude kľúčová, pretože konceptom Vision 7S predstaví nový dizajnový jazyk Modern Solid, oznámený už v marci. Symbolicky tak dá bodku za érou, keď štylistike Škody šéfoval Jozef Kabaň. A keďže debut prebehne až koncom augusta, Škoda nás zatiaľ láka prvou skicou. Zaujímavé je, že zachytáva interiér. To znamená, že len ťažko si na jej základe urobíme predstavu o novom dizajnovom štýle, ktorý Škoda charakterizuje ako minimalistický, robustný, funkčný a autentický. O funkčnosti však niet najmenších pochybností.
Skica totiž prezrádza, že Vision 7S sa bude môcť pochváliť nesmierne variabilnou kabínou pre siedmich cestujúcich v troch radoch aj s jednou mimoriadnou vychytávkou. „Aj v budúcnosti sa zameriame na klasické prednosti vozidiel Škoda, medzi ktoré patrí veľkorysý priestor, jednoduché ovládanie a vysoká funkčnosť. Veľkú kreativitu našich dizajnérov a konštruktérov podčiarkujú variabilne posuvné prvky a novovyvinuté Simply Clever riešenia, ako je napríklad zabudovaná detská autosedačka v stredovej konzole. Minimalistické línie interiéru nadväzujú na čisté línie exteriéru vozidla,“ povedal šéfdizajnér Škody Oliver Stefani.

K praktickým prvkom môžeme prirátať aj držiaky na tablety na operadlách predných sedadiel či dokonca integrované batohy. Štýl interiéru opisuje Stefani ako symetrický a obopínajúci. Široká palubná doska preto zasahuje až k dverám. Opierka na ruku umožní pohodlné ovládanie dotykovej obrazovky a tlačidiel pre rýchly prístup s haptickou reakciou. Škoda tiež sľubuje vyvážený pomer medzi digitálnymi a dotykovými ovládačmi. Samozrejmosťou bude ambientné osvetlenie, reagujúce na stav nabitia alebo uľahčujúce nastupovanie a vystupovanie.
Kabína pritom poskytne dve konfigurácie usporiadania. V režime Jazda budú všetky ovládacie prvky v základnej polohe a centrálny dotykový displej otočený vertikálne, aby počas jazdy optimálne zobrazoval dôležité informácie. Režim Relax bude možné aktivovať pri nabíjaní alebo pri zastávke na odpočinok. Volant s obdĺžnikovým vencom a prístrojová doska sa vtedy posunú dopredu a sedadlá v prvom a druhom rade sa posunú dozadu, aby mohli cestujúci sedieť ešte pohodlnejšie. Tento variant ponúkne cestujúcim maximálny priestor a komfort. O technike zatiaľ nič nevieme, ale s najväčšou pravdepodobnosťou využije koncept platformu MEB, známu z Enyaqu iV.
