Škoda Vision 7S: Toto je prvá skica novej štúdie. Nápadmi nešetrí

Koncom augusta predstaví Škoda štúdiu 7-miestneho čisto elektrického modelu. Pôjde o prvú ukážku nového dizajnového jazyka Modern Solid. Tradície však rozhodne nevymiznú. Dôkazom je „Simply clever“ integrovaná detská autosedačka a dva režimy usporiadania interiéru.

18.07.2022 18:00
debata
Koncept Vision 7S príde nielen so siedmimi... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision 7S - skica 2022 Koncept Vision 7S príde nielen so siedmimi sedadlami, ale aj s posuvnou palubnou doskou, posuvným volantom aj integrovanou detskou sedačkou v najbezpečnejšej zóne vozidla.

Škoda sa pripravuje na premiéru novej štúdie. A bude kľúčová, pretože konceptom Vision 7S predstaví nový dizajnový jazyk Modern Solid, oznámený už v marci. Symbolicky tak dá bodku za érou, keď štylistike Škody šéfoval Jozef Kabaň. A keďže debut prebehne až koncom augusta, Škoda nás zatiaľ láka prvou skicou. Zaujímavé je, že zachytáva interiér. To znamená, že len ťažko si na jej základe urobíme predstavu o novom dizajnovom štýle, ktorý Škoda charakterizuje ako minimalistický, robustný, funkčný a autentický. O funkčnosti však niet najmenších pochybností.

Skica totiž prezrádza, že Vision 7S sa bude môcť pochváliť nesmierne variabilnou kabínou pre siedmich cestujúcich v troch radoch aj s jednou mimoriadnou vychytávkou. „Aj v budúcnosti sa zameriame na klasické prednosti vozidiel Škoda, medzi ktoré patrí veľkorysý priestor, jednoduché ovládanie a vysoká funkčnosť. Veľkú kreativitu našich dizajnérov a konštruktérov podčiarkujú variabilne posuvné prvky a novovyvinuté Simply Clever riešenia, ako je napríklad zabudovaná detská autosedačka v stredovej konzole. Minimalistické línie interiéru nadväzujú na čisté línie exteriéru vozidla,“ povedal šéfdizajnér Škody Oliver Stefani.

Škoda - nový dizajnový štýl Modern Solid Čítajte viac Škoda mení dizajn. Za Kabaňom dá bodku Modern Solid

K praktickým prvkom môžeme prirátať aj držiaky na tablety na operadlách predných sedadiel či dokonca integrované batohy. Štýl interiéru opisuje Stefani ako symetrický a obopínajúci. Široká palubná doska preto zasahuje až k dverám. Opierka na ruku umožní pohodlné ovládanie dotykovej obrazovky a tlačidiel pre rýchly prístup s haptickou reakciou. Škoda tiež sľubuje vyvážený pomer medzi digitálnymi a dotykovými ovládačmi. Samozrejmosťou bude ambientné osvetlenie, reagujúce na stav nabitia alebo uľahčujúce nastupovanie a vystupovanie.

Kabína pritom poskytne dve konfigurácie usporiadania. V režime Jazda budú všetky ovládacie prvky v základnej polohe a centrálny dotykový displej otočený vertikálne, aby počas jazdy optimálne zobrazoval dôležité informácie. Režim Relax bude možné aktivovať pri nabíjaní alebo pri zastávke na odpočinok. Volant s obdĺžnikovým vencom a prístrojová doska sa vtedy posunú dopredu a sedadlá v prvom a druhom rade sa posunú dozadu, aby mohli cestujúci sedieť ešte pohodlnejšie. Tento variant ponúkne cestujúcim maximálny priestor a komfort. O technike zatiaľ nič nevieme, ale s najväčšou pravdepodobnosťou využije koncept platformu MEB, známu z Enyaqu iV.

skoda Čítajte viac V top 10 sedem 'škodoviek': Pozrite, aké autá v 1. polroku kupovali Česi

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto
Články podľa značiek