Škoda sa pripravuje na premiéru novej štúdie. A bude kľúčová, pretože konceptom Vision 7S predstaví nový dizajnový jazyk Modern Solid, oznámený už v marci. Symbolicky tak dá bodku za érou, keď štylistike Škody šéfoval Jozef Kabaň. A keďže debut prebehne až koncom augusta, Škoda nás zatiaľ láka prvou skicou. Zaujímavé je, že zachytáva interiér. To znamená, že len ťažko si na jej základe urobíme predstavu o novom dizajnovom štýle, ktorý Škoda charakterizuje ako minimalistický, robustný, funkčný a autentický. O funkčnosti však niet najmenších pochybností.
Skica totiž prezrádza, že Vision 7S sa bude môcť pochváliť nesmierne variabilnou kabínou pre siedmich cestujúcich v troch radoch aj s jednou mimoriadnou vychytávkou. „Aj v budúcnosti sa zameriame na klasické prednosti vozidiel Škoda, medzi ktoré patrí veľkorysý priestor, jednoduché ovládanie a vysoká funkčnosť. Veľkú kreativitu našich dizajnérov a konštruktérov podčiarkujú variabilne posuvné prvky a novovyvinuté Simply Clever riešenia, ako je napríklad zabudovaná detská autosedačka v stredovej konzole. Minimalistické línie interiéru nadväzujú na čisté línie exteriéru vozidla,“ povedal šéfdizajnér Škody Oliver Stefani.
Čítajte viac Škoda mení dizajn. Za Kabaňom dá bodku Modern SolidK praktickým prvkom môžeme prirátať aj držiaky na tablety na operadlách predných sedadiel či dokonca integrované batohy. Štýl interiéru opisuje Stefani ako symetrický a obopínajúci. Široká palubná doska preto zasahuje až k dverám. Opierka na ruku umožní pohodlné ovládanie dotykovej obrazovky a tlačidiel pre rýchly prístup s haptickou reakciou. Škoda tiež sľubuje vyvážený pomer medzi digitálnymi a dotykovými ovládačmi. Samozrejmosťou bude ambientné osvetlenie, reagujúce na stav nabitia alebo uľahčujúce nastupovanie a vystupovanie.
Kabína pritom poskytne dve konfigurácie usporiadania. V režime Jazda budú všetky ovládacie prvky v základnej polohe a centrálny dotykový displej otočený vertikálne, aby počas jazdy optimálne zobrazoval dôležité informácie. Režim Relax bude možné aktivovať pri nabíjaní alebo pri zastávke na odpočinok. Volant s obdĺžnikovým vencom a prístrojová doska sa vtedy posunú dopredu a sedadlá v prvom a druhom rade sa posunú dozadu, aby mohli cestujúci sedieť ešte pohodlnejšie. Tento variant ponúkne cestujúcim maximálny priestor a komfort. O technike zatiaľ nič nevieme, ale s najväčšou pravdepodobnosťou využije koncept platformu MEB, známu z Enyaqu iV.
Čítajte viac V top 10 sedem 'škodoviek': Pozrite, aké autá v 1. polroku kupovali Česi