Pamätáte si ešte na softvérovú blamáž, ktorá sprevádzala príchod modelov VW Golf, VW ID.3, ale aj ich spriaznené modely značiek Škoda či Seat? Volkswagen doslova riešil problémy za pochodu, a to aj napriek tomu, že premiéru dvoch kľúčových modelov odložil v roku 2019 o pár mesiacov neskôr. Niektoré funkcie, ako napríklad rozšírenú realitu head-up displeja, dodal zákazníkom nakoniec s viac ako polročným sklzom v rámci aktualizácie softvéru. Miesto to stálo aj vtedajšieho softvérového šéfa Christiana Sengera. VW sa zároveň rozhodol delegovať oblasť vývoja softvéru pre celý koncern do rúk Audi. Zdá sa však, že ani to celkom nepomohlo.
Čítajte viac Audi: Vlajková loď dostala zázračné svetlá. Majú 1,3 milióna zrkadielNemecký Automobilwoche priniesol informáciu, že Volkswagen sa opäť topí v softvérových problémoch. Stáť za tým má divízia Cariad, ktorú založil koncern VW špeciálne kvôli vývoju softvéru. Dotknuté tým majú byť všetky plánované prémiové vozidlá, ktoré sú súčasťou projektu Artemis. Nejde o maličkosť, pretože podľa nemenovaného zdroja z koncernu to môže oneskoriť príchod novej elektrickej vlajkovej lode Audi až o tri roky. Pritom mala byť predstavená už v roku 2024. Z toho istého dôvodu sú ohrozené aj plány elektrifikácie nových modelov Bentleya a Porsche, vrátane nového elektrického Macanu, ktorý mal byť na linkách už tento rok.
Čítajte viac Audi prinesie do áut virtuálnu zábavu. Oslovilo DisneyKvôli softvérovým problémom sa preto prémiové značky koncernu VW rozhodli zamerať na menej ambiciózne projekty, ktoré nerátajú s autonómnym riadením na úrovni SAE 4, ale tie, ktoré si vystačia s vylepšenou verziou súčasného softvéru 1.2 namiesto novej generácie 2.0. No ako uvádza Automobilwoche, aj vylepšená verzia softvéru má časový sklz. A nie malý, pretože hotová mala byť vraj už v roku 2021. Medzitým spoločnosť Cariad uzavrela partnerstvo so spoločnosťou Bosch, práve v súvislosti s vývojom. Podľa stránky Carscoops bola táto dohoda náznakom, že Cariad má problémy.