
Volkswagen síce masívne investuje do čistých elektromobilov, ale odpísať klasické modely so spaľovacími motormi ešte nemôže. A už myslí na emisnú normu Euro 7. Blíži sa k nej novou verziou svojho preplňovaného benzínového 4-valca 1,5 TSI evo. Ide o kľúčovú pohonnú jednotku, pretože je najpredávanejším motorom značky. Nájdeme ho od Pola až po Passat Variant. Novinka s prívlastkom evo2 ho robí ešte účinnejším a úspornejším.

S emisiami bojuje vďaka novému trojcestnému katalyzátoru a filtru pevných častíc, ktoré sa teraz nachádzajú v jedinom module, navyše bližšie k motoru, čo znamená lepšie čistenie výfukových plynov, a to za použitia menšieho množstva drahých kovov. Ďalšou inováciou je vylepšený systém deaktivácie valcov ACTplus. Vďaka nemu môže motor pracovať bez spaľovania v druhom a treťom valci v širšom spektre otáčok a zaťaženia. Zároveň má byť jeho chod v úspornom móde nepostrehnuteľný.

Popri preplňovaní je motor tiež vybavený novým priamym vstrekovaním paliva s tlakom až 350 barov. Má tiež plazmou potiahnuté steny valcov, čo znižuje trenie a nové chladiace kanály, ktoré umožňujú optimalizovať teplotu spaľovacieho procesu. Aj naďalej motor využíva takzvaný Millerov cyklus, ktorý spočíva v skoršom zatváraní sacích ventilov. Navrhnutý je tak, aby vedel v budúcnosti spaľovať nielen klasický benzín, ale aj syntetické palivá a je prispôsobený pre rozsiahlu elektrifikáciu.
