Renault vylepšil riadenie 4Control. Z SUV urobí hatchback

Renault predstavil riadenie všetkých kolies 4Control v roku 2007. Dostala ho Laguna, Mégane R.S. či luxusný Talisman a Espace. Teraz prichádza automobilka s novou verziou. Premiéru bude mať v SUV Austral.

26.07.2022 16:00
debata
Tretia generácia systému 4Control má v... Foto: Renault
Renault - riadenie všetkých kolies 4Control Tretia generácia systému 4Control má v porovnaní s predchádzajúcou výhodu väčšieho rozsahu natáčania zadných kolies. Je tiež kompatibilná s pohonom oboch náprav.

Riadením všetkých kolies, teda systémom 4Control, predbehol Renault mnohých konkurentov. Predstavil ho totiž už v roku 2007 s príchodom Laguny Coupé. Potom putoval aj do mnohých ďalších modelov. S obratnosťou pomáhal ostrému Mégane R.S. aj luxusným modelom Espace alebo Talisman. Už dlhší čas však Renault používa modernú platformu CMF-CD, kde však riadenie štyroch kolies absentovalo. Až doteraz. Zmení to príchod nového SUV Austral, ktoré využíva práve tieto základy. Druhá generácia 4Control dokáže ešte viac ako tá predchádzajúca.

Renault Austral - 2022 Čítajte viac Renault Austral: Toto nie je iba nové SUV. Nahradí Koleos, Talisman aj Espace

Uhol natočenia kolies bol totiž zväčšený z 3,5 až na päť stupňov. Teda pri nízkych rýchlostiach, keď sa zadné kolesá natáčajú protismerne oproti predným. Nad rýchlosťou 50 km/h dochádza k súhlasnému natáčaniu o jeden stupeň. Umožňuje to pridaný ovládač riadenia namontovaný na zadnej náprave, ktorý určuje uhol natočenia na základe dát z posilňovača riadenia, motora a elektronického stabilizačného systému ESP. Zväčšenie rozsahu natočenia znamená, že veľký Austral bude mať priemer otáčania len 10,1 metra, čo zodpovedá malým mestským hatchbackom.

Nový Renault Austral bude mať polomer zatáčania... Foto: Renault
Renault - riadenie všetkých kolies 4Control Nový Renault Austral bude mať polomer zatáčania len 10,1 metra.

Dôležité však je, že 4Control je kompatibilný aj s pohonom všetkých kolies. Takže Austral nepríde ani o túto vymoženosť. Doteraz táto kombinácia neexistovala. Problém nie je ani s adaptívnym odpružením. Podvozok Australu bude disponovať aj touto „vychytávkou“. Ide už o tretiu generáciu systému 4Control. Konkurenti prišli s podobnými riešeniami oveľa neskôr. Dnes systém nájdeme zväčša v luxusných modeloch BMW, Mercedesu-Benz či Audi. V mainstreamových značkách je stále raritou.

Renault Austral - 2022
Renault Austral - 2022
+19Renault Austral - 2022
Renault Austral - 2022
Renault Austral - 2022
+14Renault Austral - 2022

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #4CONTROL #riadenie štyroch kolies
Články podľa značiek