Legendárna Škoda 110 R prišla na svet v roku 1970. Premiéru absolvovala na vtedajšom Medzinárodnom strojárskom veľtrhu v Brne. Bol to tak povediac malý zázrak, pretože socializmus autám pre radosť príliš neprial. Východoeurópske automobilky chrlili z montážnych liniek len to, čo bolo potrebné alebo praktické. A ešte k tomu v Československu zúrila tvrdá normalizácia. Krásne kupé s motorom vzadu a bezrámovou konštrukciou okien dverí pôsobilo priam ako zjavenie z vesmíru. Nehovoriac o neskutočnej športovej kariére. Verzia 130 RS doslova „školila“ západných súperov.
K najväčším úspechom patrí víťazstvo vo svojej triede v Rallye Monte Carlo 1977 a v roku 1981 vybojovaný titul majstra Európy značiek v okruhových majstrovstvách cestovných automobilov. Čo je však podstatné, kvality Škody 110 R preverili desaťročia. Jej dizajn je jednoducho nadčasový. Potom asi neprekvapí, že dodnes patrí vo veteránskych kruhoch k najvyhľadávanejším škodovkám. Má za sebou silný príbeh. A tomu zodpovedajú aj ceny. Nájsť zachovaný exemplár nie je navyše vôbec ľahké. Do roku 1980 vzniklo len čosi cez 57 000 exemplárov, teda mnohonásobne menej ako zo Škody 100, z ktorej kupé vychádzalo.
Teraz sa však na internetovom vyhľadávači jazdených vozidiel mobile.de objavila naozaj lákavá ponuka – Škoda 110 R Coupé z roku 1978, teda jeden z „mladších“ kusov, ktorého sa už týkala prvá veľká modernizácia. Zjavné je to zo štvorice predných reflektorov, mriežok na zadných stĺpikoch či opierok hláv v interiéri. Podľa predávajúceho nenájdete na karosérii známky korózie, čo je naozaj výnimočné, hoci lak už vraj nie je úplne dokonalý. Zato je červený! V perfektnom stave je aj kabína s novým čalúnením sedadiel. A pohľad do motorového priestoru prezrádza, že tento hliníkový 4-valec s výkonom 59 kW bude tiež v dobrej kondícii. Ak máte záujem, mali by ste sa vybrať do Belehradu. Majiteľ si svoje kupé cení na 12 500 eur.