Škoda 110 R: Srb predáva nádherný kus. Cena je lákavá

Kupé 110 R je asi najväčšou ikonou histórie Škody. Nájsť zachovaný exemplár nie je ľahké. Kvôli tomuto však stojí za to spraviť si výlet do Srbska.

22.07.2022 18:00
debata (12)
Túto Škodu 110 R Coupé vyrobili v roku 1978. Na... Foto: mobile.de
Škoda 110 R Coupé - 1978 Túto Škodu 110 R Coupé vyrobili v roku 1978. Na to, že má 44 rokov, vyzerá naozaj fantasticky.

Legendárna Škoda 110 R prišla na svet v roku 1970. Premiéru absolvovala na vtedajšom Medzinárodnom strojárskom veľtrhu v Brne. Bol to tak povediac malý zázrak, pretože socializmus autám pre radosť príliš neprial. Východoeurópske automobilky chrlili z montážnych liniek len to, čo bolo potrebné alebo praktické. A ešte k tomu v Československu zúrila tvrdá normalizácia. Krásne kupé s motorom vzadu a bezrámovou konštrukciou okien dverí pôsobilo priam ako zjavenie z vesmíru. Nehovoriac o neskutočnej športovej kariére. Verzia 130 RS doslova „školila“ západných súperov.

Exteriér prezrádza, že ide o exemplár po... Foto: mobile.de
Škoda 110 R Coupé - 1978 Exteriér prezrádza, že ide o exemplár po rozsiahlej modernizácii. Vidieť to na štyroch reflektoroch či mriežkach na odvetranie interiéru, ktoré sú umiestnené na zadných stĺpikoch.

K najväčším úspechom patrí víťazstvo vo svojej triede v Rallye Monte Carlo 1977 a v roku 1981 vybojovaný titul majstra Európy značiek v okruhových majstrovstvách cestovných automobilov. Čo je však podstatné, kvality Škody 110 R preverili desaťročia. Jej dizajn je jednoducho nadčasový. Potom asi neprekvapí, že dodnes patrí vo veteránskych kruhoch k najvyhľadáva­nejším škodovkám. Má za sebou silný príbeh. A tomu zodpovedajú aj ceny. Nájsť zachovaný exemplár nie je navyše vôbec ľahké. Do roku 1980 vzniklo len čosi cez 57 000 exemplárov, teda mnohonásobne menej ako zo Škody 100, z ktorej kupé vychádzalo.

Kabína je v perfektnom stave vrátane nového... Foto: mobile.de
Škoda 110 R Coupé - 1978 Kabína je v perfektnom stave vrátane nového koženkového čalúnenia. Nechýbajú ani opierky hláv modernizovanej verzie.
Škoda 110 R Čítajte viac Škoda 110 R: Porsche Východu má 50. Vzniklo kvôli Západu

Teraz sa však na internetovom vyhľadávači jazdených vozidiel mobile.de objavila naozaj lákavá ponuka – Škoda 110 R Coupé z roku 1978, teda jeden z „mladších“ kusov, ktorého sa už týkala prvá veľká modernizácia. Zjavné je to zo štvorice predných reflektorov, mriežok na zadných stĺpikoch či opierok hláv v interiéri. Podľa predávajúceho nenájdete na karosérii známky korózie, čo je naozaj výnimočné, hoci lak už vraj nie je úplne dokonalý. Zato je červený! V perfektnom stave je aj kabína s novým čalúnením sedadiel. A pohľad do motorového priestoru prezrádza, že tento hliníkový 4-valec s výkonom 59 kW bude tiež v dobrej kondícii. Ak máte záujem, mali by ste sa vybrať do Belehradu. Majiteľ si svoje kupé cení na 12 500 eur.

Tento hliníkový 4-valec 1,1 OHV má výkon 59 kW.... Foto: mobile.de
Škoda 110 R Coupé - 1978 Tento hliníkový 4-valec 1,1 OHV má výkon 59 kW. „Normalizačné“ kupé s ním dosiahne maximálku 145 km/h.
Nie je to zlá ponuka, najmä ak je pravdou, že vozidlo najazdilo za 44 rokov len 68 523 km. Vyzerá tak, že sa oň celý čas ktosi staral s láskou. Len sa pozrite na tie originálne puklice, vyleštené, akoby naša „erka“ práve zišla výrobných liniek. Či išlo o prvého majiteľa, známe nie je. Informácie v inzeráte sú skromné. Krajší kus však momentálne nezoženiete. Pri tomto stačí otočiť kľúčikom a zažiť vzrušenie, ktoré Škoda 110 R vyvolávala v čase svojho vzniku. Dosiahla maximálku 145 km/h a na stovku „šprintovala“ za 19,3 sekundy. Dnes sú to možno smiešne čísla, ale v sedemdesiatych rokoch veľa rýchlejších áut z Východu neexistovalo.
Škoda 110 R Coupé - 1978
Škoda 110 R Coupé - 1978
+9Škoda 110 R Coupé - 1978

© Autorské práva vyhradené

12 debata chyba
Viac na túto tému: #Veterán #Škoda #Škoda-Auto #Škoda 110 R Coupé
Články podľa značiek