Ešte nedávno schádzali z montážnych liniek závodu Ranaultu v Moskve modely Kaptur, Arkana a Duster. Ako ale vieme, to je už minulosťou. Fabrika dnes patrí po „znárodnení“ mestu Moskva a Rusi robia všetko preto, aby rozbehli stojace linky. Majú z nich schádzať nové Moskviče. Ako mnohí predpokladali, medzi mestom Moskva a ruským KAMAZ-om, ktorý je technickým partnerom reinkarnácie značky zaniknutej v roku 2001, došlo k dohode o výrobe nových áut. Je tu ale aj tretia strana. Uniknuté snímky z prezentácie totiž jasne dokazujú, že došlo aj k dohode s čínskou automobilkou JAC.
Čítajte viac Tragédia! Toto chcú vyrábať Rusi v 'ukradnutej' továrni RenaultuHádanka je teda vyriešená. Výrobné zariadenia Renaultu využije podnik na montáž čínskych áut, na ktorých sa objaví emblém Moskviča. V pláne je päť modelov – štyri crossovery a jeden sedan. Rusi ich už ale v podstate poznajú, pretože ide o modely JAC JS4, ako Model I, Sehol X6, ako Model II, JAC J7, ako Model III a JAC S7, ako Moskvič Model IV. Piatym modelom bude elektrická verzia JAC-u JS4. A keďže linky sa majú rozbehnúť už do konca roka, veľa zmien v dizajne očakávať nemôžme. Dôjde teda len k prelepeniu loga na autách, z ktorých niektoré sa v Rusku už dlhšie predávajú.
Aby novinky príliš nekonkurovali originálom, je možné, že budú mať nižšiu úroveň vybavenia a nižšie ceny. Ruské weby predpokladajú, že ceny Moskvičov sa budú pohybovať od 2,2 do 3,3 milióna rubľov. Je tiež pravdepodobné, že zákazníci si budú môcť odpočítať dotáciu, ktorou chce ruská vláda podporiť predaj doma vyrobených vozidiel. Neskôr sa plánuje aj výroba malého elektromobilu na základe projektu ruského startupu Kama, v ktorom má podiel šéf KAMZ-u a tiež áut vlastnej konštrukcie na novej ruskej platforme, ktorú vyvinie KAMAZ.
Čítajte viac Katastrofa: Takto vyzerajú sklady áut v Rusku. Autá v nich nenájdetePodľa AvtoSatu má Moskvič do konca roku 2022 vyrobiť asi 600 áut, z toho 200 bude vybavených elektromotormi. V roku 2023 spoločnosť vyrobí najmenej 50-tisíc automobilov a v roku 2024 – 100-tisíc. Z toho na elektromobily pripadne 10– a 20-tisíc áut. Celý výrobný cyklus so zváraním a s lakovaním má byť zvládnutý v priebehu roka 2024. Na projekte sa bude podieľať aj ruská vláda, ktorá s KAMZ-om podpísala dohodu o spolupráci pri rozvoji osobnej dopravy a výroby domácich vozidiel. To je ale zatiaľ hudba budúcnosti.