Tesla, ktorá tankuje benzín, existuje. Za konverziou Modelu S, kde elektromotory nahradil „plnotučný“ americký kompresorom preplňovaný motor LS3 V8 z Chevroletu Corvette, sa postaral Rich Benoita. Dokonca sa mu podarilo takéto auto, z ktorého musí byť Elonovi Muskovi zle od žalúdka, legalizovať. Takže s ním môže na bežné cesty. O to viac boli priaznivci amerických motorov nadšení, keď sa 30. júna na Instagrame texaského servisu Late Model Racecraft objavili fotografie upravenej Tesly 3. Tá sľubovala čosi priam neuveriteľné. Pod jej kapotou mal byť motor V8 Coyote z Fordu Mustang. A ešte k tomu s kompresorom Whipple a výpomocou elektromotora.
Čítajte viac Tesla: Berlínska Gigafactory vyrába len biele a černe autá!Len na Instagrame „lajkovalo“ príspevok viac ako 60 000 užívateľov v priebehu dvoch týždňov. Lenže dnes je jasné, že išlo o „podvod“ alebo skôr žart. Priznali sa k tomu samotní autori. Na jednoznačnú otázku, či je 8-valcová Tesla 3 skutočná, odpovedali tiež jednoznačne. „Nie, nie je. Len sme si robili zábavu,“ napísal Justin z Late Model Racecraft. Tento vtip však dokazuje silu médií. Stačila úprava v grafickom programe, aby ľudia naleteli. A video s akustikou burácajúceho agregátu to len „zaklincovalo“. Bolo iba málo tých, ktorí tvrdili, že do kompaktnej Tesly 3 by sa veľký motor V8 s kompresorom, všetkými tými chladičmi, prevodovkou a hybridnou sústavou jednoducho nezmestil.
Čítajte viac Tesla bude prepúšťať a v USA zvýšila ceny všetkých áut. V Európe je to len otázkou časuPri podrobnejšom skúmaní fotografie si môžete všimnúť, že motor je uložený mierne asymetricky a chladiace potrubia nikam nevedú. Ani by nemali kam, veď tu nie je žiaden chladič ani poriadne otvory v karosérii, ktorými by k brutálnemu benzínovému srdcu prúdil životodarný kyslík. A tak jedinou benzínovou Teslou ostáva tá známa, ktorou sa Rich Benoita pochválil na najväčšom zraze tunerov v Las Vegas. No ani tá nedáva príliš zmysel. Obrí motor jej totiž nedokáže dodať také zrýchlenie, ako to zvládnu dva originálne elektromotory. A pochybujeme aj o väčšom dojazde, pretože osem smädných valcov si vie vypýtať pri dynamickej jazde aj 20 litrov na 100 km. Ani aerodynamika veľmi nepomôže.