Tesla spustila svoju tretiu Gigafactory v Berlíne približne v marci. Za veľkej slávy, s osobnou účasťou Elona Muska aj nadšených prvých zákazníkov. Samozrejme, kým každá fabrika nabehne na plnú kapacitu, chce to čas. Mnohé veci treba doladiť, takpovediac za pochodu. Lenže situácia v Grünheide má byť vážnejšia, než býva zvykom. Príliš veľa áut sa dorába ručne a v kontajneroch sa hromadí priveľa odpadu. Tvrdí to aspoň nemecký Teslamag. Ten uvádza, že až 60 % nepodarkov produkujú obrie lisy, ktoré vyrábajú liate diely pre zadnú časť rámu karosérie Modelu Y.
Čítajte viac Tesla 3 s motorom Coyote V8 bola podvod. Naleteli mnohí!Podľa nemeckých médií sa vyrobený „šrot“ hromadil v kontajneroch v areáli Tesly a bol tiež objavený na šrotovisku neďaleko Berlína. Situácia zašla až tak ďaleko, že začiatkom júla zastavila Tesla výrobu v celom závode na 14 dní. Počas nich mali byť odstránené najväčšie nedostatky a tiež doriešený problém v lakovni, pretože dovtedy závod produkoval len čierne a biele autá Tesla Y. Ani to však nemalo zásadne pomôcť, pretože podľa zdroja z automobilky sa „chybovosť“ znížila len o 10 %. Stále je tu teda 50 % chybných produktov, zrelých do kontajnera.
Čítajte viac Hrozí Tesle 'Dieselgate'? Úradom už dochádza trpezlivosťZ montážnych liniek majú navyše schádzať len verzie Long Range, pretože verzia Performance má bližšie nešpecifikované problémy s vysokovýkonnou pohonnou jednotkou. Nemecký Teslamag tvrdí, že najlepšie pre záujemcov je objednať si auto z čínskej Gigafactory, ktorá vyrába kvalitnejšie autá a ponúka tiež pestrejšiu paletu farieb. Povesť nízkej kvality Tesiel zašla v Nemecku až tak ďaleko, že web Efarer.com ponúka záujemcom o Teslu „manuál“, ako správne skontrolovať objednané auto pred prevzatím – bod za bodom. Napríklad odporúča kontrolu laku, filcových podbehov, funkčnosti zadných dverí, rôznych tesnení či hladkosť panoramatickej strechy, ktorá sa rada „vlní“.
Čítajte viac Tesla vraj dáva na vývoj viac peňazí ako Ford, GM a Chrysler spoluUvidíme, ako bude Tesla v nábehu pokračovať. V každom prípade má Elon Musk s nemeckou Gigafactory veľké plány. Už v októbri by malo z liniek schádzať 600 Modelov Y denne a 3 000 týždenne. Ale len v pracovné dni, pretože závod zatiaľ nemá dostatok pracovníkov. Trojzmenná prevádzka by sa mala začať až po dvoch veľkých náborových vlnách nových zamestnancov. Aj po nich bude však Tesle stále chýbať 20 % ľudí, aby fabrika dosiahla maximálnu plánovanú kapacitu. Nekvalita jej však môže zlomiť väz. Našťastie, kontrola je v Nemecku prísnejšia než v amerických závodoch, odkiaľ sa dostalo do rúk zákazníkom najviac Tesiel s nedostatkami.