Za e-známky sme v 1. polroku zaplatili vyše 50 miliónov eur. Ktorá bola najpredávanejšia?

V medziročnom porovnaní predala NDS o 29,6 percenta viac elektronických diaľničných známok ako minulý rok. Výrazne narástol záujem o eDZ zo strany zahraničných vodičov.

, 11.08.2022 18:00
e-znamka, elektronická diaľničná známka Foto:
Predaj eDZ medziročne výrazne stúpol.
debata

V prvom polroku tohto roka bolo predaných 2 240 237 kusov diaľničných známok. To je v medziročnom porovnaní takmer o 512-tisíc kusov viac.

To sa samozrejme odrazilo aj na príjme z ich predaja. NDS takto v prvom polroku tohto roku získala takmer 51 miliónov eur (bez DPH), zatiaľ čo v prvom polroku minulého roku to bolo približne 46 miliónov. Pokiaľ ide o popularitu jednotlivých elektronických diaľničných známok, tak v prvom polroku tohto roka bol v rámci predaja najväčší záujem o 10-dňovú známku (1 069 214 kusov).

Predaj eDZ v 1. polroku. Foto: NDS
edz graf Predaj eDZ v 1. polroku.

Medziročný nárast v prípade 10-dňovej diaľničnej známky je takmer 70 % a môže za to najmä výrazne zvýšený záujem zahraničných motoristov. Z vyše dvoch miliónov predaných kusov eDZ (bez rozdielu v dobe platnosti) si domáci vodiči zakúpili 1 315 499 a zahraniční 924 738 kusov (v 1. polroku 2021 to bolo len 507 134 kusov).

Za 10-dňovou nasledovala 365-dňová (592 566 kusov), ročná (354 506 kusov) a 30-dňovú diaľničnú známku (223 951 kusov). V prvom polroku tohto roka si najčastejšie zakúpili slovenskí vodiči 365-dňovú diaľničnú Čo sa týka tranzitu zo zahraničných krajín na základe predajnosti, najviac tranzitujú cez našu krajinu Česi a Nemci, počet Poliakov klesol.

debata chyba
Viac na túto tému: #NDS #diaľničná známka #eDZ #predaj diaľničných známok
Flowers
Články podľa značiek