V súčasnosti používa Toyota štvrtú generáciu hybridného systému. S novou Corollou Cross však prichádza zlepšený hybridný systém. Ten sa v priebehu budúceho roka dostane aj do bežných verzií Corolly. Inovácia sa pritom dotkla oboch verzií, tak so 4-valcom s 1,8 Dynamic Force, ako aj jeho dvojlitrového vyhotovenia.
Všetky časti piatej generácie systému sú o 20 % až 30 % menšie. Nová li-ion batéria je ľahšia až o 18 kg. Nový elektromotor má vyššiu účinnosť. Spaľovací motor zas využíva nový rozvod oleja s nízkou viskozitou, čo redukuje trecie a mechanické straty.
Podstatné však je, že nový hybridný systém produkuje vyšší výkon. Verzia s motorom 1,8 Dynamic Force má teraz 104 kW namiesto pôvodných 90 kW. To sa jasne prejavuje aj na zrýchlení. Corolla 1,8 Hybrid zvládne šprint na stovku za 9,2 sekundy, čo je až o 1,7 sekundy rýchlejšie.
Čítajte viac Toyota RAV4: Japonské SUV dostalo 'digitálny refreš'Pritom sa spotreba paliva nezvýšila ani o mililiter. V niektorých režimoch dokonca sústava produkuje menej CO2. Posilnil sa aj výkonnejší hybrid s motorom 2,0 Dynamic Force. A to zo 135 až na 146 kW. V Corolle Cross, ktorá môže byť vyzbrojená pohonom oboch náprav i-AWD, konštruktéri navyše použili nový zadný elektromotor.
Ten produkuje v porovnaní s predchádzajúcou generáciou až trojnásobný krútiaci moment 84 Nm a až šesťnásobne vyšší výkon, teda 30 kW. Corolla Cross bude preto v teréne alebo na klzkých povrchoch oveľa schopnejšia ako menší Yaris Cross. Na stovku zrýchli za 8,1 sekundy a priemerne spotrebuje len 5,8 litra benzínu na 100 km. Verzia i-AWD je „smädnejšia“ len o 0,4 litra.