Vážnu nehodu v nemeckom Bádensku-Württembersku s jedným mŕtvym a deviatimi ťažko zranenými včera (v pondelok 15. augusta) spôsobilo testovacie BMW iX s autonómnym riadením. V jej čase sedel za volantom 43-ročný vodič, zatiaľ však nie je jasné, či vozidlo mal pod kontrolou, alebo išlo v autonómnom režime.

Testovacie vozidlo v pondelok popoludní neďaleko Römersteinu v zákrute z doposiaľ nejasných príčin prešlo do protismeru, kde sa zrazilo s protiidúcim citroënom. V ňom sedela 70-ročná vodička, ktorá následne svojím autom čelne narazila do auta 32-ročného vodiča. Jeho vozidlo zišlo z vozovky a okamžite začalo horieť. Následne testovacie BMW narazilo do Mercedesu-Benz, ktorého vodič utrpel smrteľné zranenia.
Podľa polície sa v BMW okrem 43-ročného muža nachádzali nachádzali ďalší dvaja muži vo veku 31, 42 a 47 rokov a jedenapolročné dieťa. Všetci sa ťažko zranili, rovnako ako ďalší dvaja vodiči a ich dvaja spolujazdci.

Na mieste zasahovala záchranná služba so štyrmi záchranárskymi vrtuľníkmi a desiatimi sanitkami. Okrem toho zasahovalo 80 hasičov s 15 zásahovými vozidlami. Cesta bola v dôsledku nehody na niekoľko hodín úplne zablokovaná. Škodu na zúčastnených vozidlách polícia odhaduje na približne 180-tisíc eur.
K nehode sa už vyjadrila aj automobilka BMW. Podľa nej vozidlo využívalo druhú úroveň autonómneho riadenia, ktorá neumožňuje úplne automatické riadenie vozidla. „V druhej úrovni má vždy zodpovednosť (za riadenie) vodič,“ uviedla automobilka s tým, že spolupracuje s úradmi na prešetrovaní okolností nehody. Vozidlo bolo podľa BMW označené ako testovacie kvôli zberu dát.
Čo je autonómne riadenie úrovne 2
Úroveň 2 znamená, že auto využíva pokročilé asistenčné systémy – ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Takto sú označované elektronické systémy, ktoré uľahčujú riadenie automobilu. Vozidlo ś ich pomocou môže prebrať riadenie rovnako ako aj aj zrýchľovanie/brzdenie. Automatizácia nie je úplná, pretože na sedadle vodiča musí sedieť človek, ktorý je povinný prevziať v prípade potreby kontrolu nad vozidlom a musí v stanovených časových intervaloch minimálne chytiť veniec volantu. Patria tam napríklad systémy Tesla Autopilot a Cadillac (General Motors) Super Cruise.