Yokohama: Ďalší gumárenský gigant obnovil výrobu v Rusku. Je to možné?

Zdá sa, že niektoré zahraničné spoločnosti berú vojnu na Ukrajine na ľahkú váhu. Po vyriešení logistických problémov totiž opäť obnovujú výrobu v Rusku. Najnovšie japonská Yokohama. Ako sa asi na tieto aktivity pozerajú firmy, ktoré napriek brutálnym stratám túto krajinu opustili?

17.08.2022 15:07
debata (32)
Ruský závod v Lipecku otvorila Yokohama v roku... Foto: Yokohama
Yokohama - výroba v Rusku Ruský závod v Lipecku otvorila Yokohama v roku 2012. Má kapacitu 1,8 milióna pneumatík ročne. Po zastavení výroby v marci sa podnik začiatkom augusta opäť rozbehol na plné obrátky Je to solidárne?

Ak využijú čínske spoločnosti uvoľnený ruský trh na expanziu, nik sa tomu nebude čudovať. Čína síce s ruskou agresiou na Ukrajine nesúhlasí, no zároveň odmietla uvaliť na Rusko sankcie, tak ako to urobili Európa a USA. Iné však je, ak sa dozvedáme, že s biznisom v Rusku plánujú pokračovať veľké spoločnosti z tej strany sveta, ktoré Rusko za jeho vojenskú inváziu jednoznačne odsúdili. Nedávno napríklad rozbehol po dlhej pauze svoje linky na výrobu pneumatík nemecký Continental v Kaluge. Od augusta opäť vyrába osobné plášte pre tamojší trh pod značkami Continental, Gislaved aj Matador. No a teraz sa pridal ďalší gumárenský gigant – japonská Yokohama.

Rusko - prázdne parkoviská západných automobiliek Čítajte viac Katastrofa: Takto vyzerajú sklady áut v Rusku. Autá v nich nenájdete

Linky závodu v Lipecku, ktorý z 87 % vlastní spoločnosť Yokohama Rubber a zvyšok je vo vlastníctve Itochu Corporation, a ktorý je v prevádzke od roku 2012, zastavili v marci pre nedostatok surovín, najmä kaučuku. Tie sa mu však podarilo v priebehu času nahradiť z nových zdrojov a tak Yokohama oznámila, že opäť spúšťa výrobu pneumatík v Rusku. Tá sa vlastne začala už začiatkom leta, závod však bežal len na 20 % kapacity. Až 11. augusta sa linky rozbehli naplno a do práce sa vrátilo všetkých 760 zamestnancov, ktorí dovtedy poberali dve tretiny mzdy. Vzhľadom na sankcie budú pneumatiky dodávané výlučne na domáci trh.

Lada Vesta - facelift 2022 Čítajte viac Lada Vesta: Predvojnová verzia sa predáva za ceny Volkswagenov!

Kto vie, ako sa na tieto aktivity pozerá konkurencia. Napríklad Michelin, Bridgestone, Pirelli a mnohé ďalšie, ktoré sa rozhodli ukončiť ruské aktivity napriek obrovským stratám. A to nehovoríme o automobilkách, napríklad o Renaulte, Volkswagene, Mercedese-Benz, Škode alebo BMW, ktoré v Rusku nielen predávali, ale aj vyrábali. Najnovšie sa z ruských zdrojov dozvedáme, že podobný zámer má fínsky Nokian, ktorý chce v Rusku obnoviť výrobu pneumatík, hoci nie pod svojou značkou. Je to však chovanie, ktoré zaváňa alibizmom. Ak sa západné spoločnosti naučia takto obchádzať sankcie, budú tým zároveň relativizovať ruskú agresiu voči Ukrajine.

Continental - výroba pneumatík v Rusku Čítajte viac Continental opäť vyrába v Rusku. Je to solidárne?

© Autorské práva vyhradené

32 debata chyba
Viac na túto tému: #Rusko #Yokohama #výroba pneumatík
Články podľa značiek