Nový Batur bude projektom divízie Mulliner, ktorá je jednou z najstarších karosární na svete vôbec. Tá nadviaže na úspešný projekt Bacalar, teda kompletne prepracovaný Continental GT s otvorenou karosériou, ktorý vznikol len v 12 exemplároch. Teraz príde rad na exkluzívne kupé Batur. Základom bude opäť Continental GT, no ani jeden diel karosérie nebude spoločný. Takže je zrejmé, že celá séria vznikne ručne.
Čítajte viac Bentley Mulliner Bacalar: Vzácna ‘limitka‘ používa 5000 rokov staré drevoAko bude novinka vyzerať, naznačil teraz Mulliner snímkou siluety. Pôsobí naozaj majestátne. Dokonalé proporcie sľubuje krátky predný previs, dlhá predná kapota, splývavá silueta kabíny a „nekonečný“ previs za zadnými kolesami. V interiéri sa majú objaviť tie najvyberanejšie materiály, ale s dôrazom na ekológiu. Každý exemplár si budú môcť zákazníci doladiť podľa vlastných predstáv. Pre Mulliner nie je problémom žiadna požiadavka.
Podstatné však je, že pod prednou kapotou ostane mohutný motor 6,0 W12 dopovaný dvojicou turbodúchadiel. V súčasnej verzii má 485 kW a krútiaci moment 900 Nm, ale Bentley sľubuje, že pre potreby Baturu pôjde výkon nahor. Tento viac-menej zákazkový model sa tak stane najsilnejším 12-valcovým modelom značky v histórii. Špekulovať nad tým, koľko kilowattov ponúkne, už nemá veľký význam. Batur sa totiž predstaví 21. augusta.
Čítajte viac Bentley ‘zradí‘ 12-valce. Tri miliardy dá do elektromobilov