
Legendárna Škoda 110 R Coupé prišla na svet v roku 1970. Premiéru absolvovala na vtedajšom Medzinárodnom strojárskom veľtrhu v Brne. Bol to takpovediac malý zázrak, pretože socializmus autám pre radosť príliš neprial. Východoeurópske automobilky chrlili z montážnych liniek len to, čo bolo potrebné alebo praktické. A ešte k tomu v Československu zúrila tvrdá normalizácia. Krásne kupé s motorom vzadu a bezrámovou konštrukciou okien dverí pôsobilo priam ako zjavenie z vesmíru. Nehovoriac o neskutočnej športovej kariére. Verzia 130 RS doslova „školila“ západných súperov. Napríklad na Rally Monte Carlo.
Čo je však podstatné, kvality Škody 110 R Coupé preverili desaťročia. Jej dizajn je jednoducho nadčasový. Potom asi neprekvapí, že dodnes patrí vo veteránskych kruhoch k najvyhľadávanejším škodovkám. Má za sebou silný príbeh. A tomu zodpovedajú aj ceny. Nájsť zachovaný exemplár nie je vôbec ľahké. Do roku 1980 vzniklo len niečo vyše 57 000 exemplárov, teda mnohonásobne menej ako zo Škody 100, z ktorej kupé vychádzalo. Väčšina z nich však už nadobro zhrdzavela. Tie, čo sa zachovali, vlastnia väčšinou nadšenci, takže sú v slušnom stave a vzdať sa ich len tak ľahko nemienia.

Príbeh nášho žltého kupé na maďarských ešpézetkách je však trochu iný. Majiteľ naň akosi zanevrel. Pred očami sveta ho ukrýval zaprášenej šope či skôr provizórnej garáži neuveriteľných 23 rokov. Aspoň to tvrdí maďarský web wezess.hu, ktorý na objav upozornil. Zdá sa, že garáž bola suchá, pretože karoséria vyzerá skôr zaprášená ako hrdzavá. Dokonca aj chrómové nárazníky vyzerajú k svetu. Vozidlo bolo vraj objavené neďaleko Šoprone asistenčnou službou a vzbudilo nadšenie. Veľa o ňom však nevieme. Nepoznáme počet najazdených kilometrov ani rok výroby. Maďari síce tvrdia, že má 48 rokov, čo by znamenalo, že z liniek v Kvasinách zišlo v roku 1974, ale my o tom pochybujeme.
