Iránsky automobilový priemysel je na tom podobne ako v súčasnosti ten ruský. Aj na túto krajinu uvalili vyspelé krajiny sankcie. Výroba áut tam pripomína obdobie spred dvadsiatich rokov. Na linkách tam schádzajú zväčša modernizované licenčné modely západných výrobcov. To však Iránu nebráni, aby sa nepokúsil využiť novú príležitosť v Rusku, podobne ako to plánuje Čína.
Ruský web Autonews.ru prichádza s informáciou, že iránska automobilka Iran Khodro, ktorá vyrába licenčné Peugeoty 2008 a 301, vlastné autá Ikco postavené na tých istých francúzskych základoch a tiež montuje čínske modely Haima a Dongfeng, by mohla ponúknuť svoje produkty ako základ pre lacné Moskviče, Pobedy alebo Volgy. Jediným z modelov, ktorý by sa teoreticky mohol v Rusku objaviť, je sedan Tara z Peugeotu 301, ktorý je u nás známy od roku 2012.
Čítajte viac Ruský trh je pre čínske automobilky ľahkou korisťou. Berú ho útokom!Neoficiálne by sa mohol stať novým Moskvičom vraj aj model KMC J7 iránskej súkromnej spoločnosti Kerman Motor, ktorý je lokalizovaným čínskym sedanom Sehol A5 Plus, vyrábaným v partnerstve ruského Kamaz-u a čínskeho Jac-u. Autonews.ru špekuluje, že táto zložitá schéma by mohla byť vhodná na obídenie sankcií.
Čítajte viac Ural zvíťazil nad vojnou! Výrobu legendy presťahoval do KazachstanuPodľa Sergeja Firsova, výkonného riaditeľa Expocaru, ruský automobilový trh určite čaká vážna kríza a výrazné štrukturálne zmeny. Pravdepodobnosť objavenia sa nových výrobcov z ázijských krajín je vysoká. Môžu to byť nezávislé značky alebo spoločné značky s európskymi alebo americkými spoločnosťami. V tomto prípade bude možné na ruskom trhu vidieť známe autá, ale pod novými logami.
„Je jasné, že namiesto značiek, ktoré odišli z Ruska, môžu zaujať predovšetkým spoločnosti z Číny. Len teraz je nepravdepodobné, že by u nás chceli stavať nové továrne alebo obsadzovať uvoľnené kapacity. Skôr si budú diktovať vlastné pravidlá hry a určite budú trvať na výhodách pri dodávaní áut z ich tovární. V najhoršom prípade nám tak zostane malá domáca produkcia plus čínsky dovoz,“ hovorí Igor Morzharetto, šéfredaktor Rádia Avtodor.