Škodu čakajú v blízkej budúcnosti obrovské zmeny. V súlade s plánom Next level Škoda 2030 predstaví do roku 2026 tri celkom nové elektromobily. Veľké SUV na báze konceptu Vision 7S, menšie SUV, ktoré bude bezemisným pendantom Karoqu s pracovným názvom Elroq, a elektrickú „Fabiu“, ktorá by mala byť vstupnou bránou do sveta jej elektrifikácie v cene asi 25 000 eur. Do konca dekády majú tvoriť batériové modely až 70 % európskych predajov. A tak sa Škoda rozhodla zmeniť aj svoju vizuálnu identitu. Spolu s Vision 7S ukázala nový nápis Škoda a nové logo. Ide o najväčšiu zmenu za posledných 30 rokov. Od čias príchodu prvej Octavie. Slávny okrídlený šíp ustúpi nápisu. Hoci z áut celkom nezmizne.
Čítajte viac Škoda Vision 7S: Toto auto zmení celú 'škodovku'. Na nabitie prejde 600 km!„Čoraz intenzívnejšie využívanie loga v rôznych digitálnych formátoch nás inšpirovalo vytvoriť jeho novú podobu v dvojrozmernej grafike, ktorá je na displejoch a v tlači ľahšie rozpoznateľná a výraznejšia ako doterajšie trojrozmerné vyhotovenie,“ povedala Petra Mackeová z marketingu automobilky. Hlavným komunikačným nástrojom sa má stať nápis. Toto typografické logo sa objaví nielen na zadnej časti áut, ako to bolo v posledných rokoch, ale rovnako aj vpredu. Aby bol nápis výraznejší, dostal novú podobu s integrovaným mäkčeňom a okrem toho pracuje so symetriou a s kombináciou oblín a hrán.
„Mäkčeň bol pre nás výzvou, pretože z globálnej perspektívy zvykne byť pre väčšinu našich zákazníkov mätúci. V novej podobe bude integrovaný a splynie so symetriou loga, pričom zákazníci na domácom trhu a rovnako tak na niektorých ďalších trhoch ho v nápise aj tak rozpoznajú,“ vysvetľuje Martin Pavlík, ďalší člen oddelenia marketingu v Škode. Aj logo okrídleného šípu sa dočkalo výrazného zjednodušenia, pretože po novom bude vykreslené v plochej podobe a automobilka pri ňom môže výraznejšie pracovať s farbami.
Čítajte viac Škoda Vision 7S exkluzívne! Stretli sme sa s ňou ešte pred premiérou„Táto jednoduchá dvojrozmerná verzia vyzerá pôsobivejšie hlavne na mobilných zariadeniach a umožňuje flexibilnú integráciu do rôznych formátov. Škoda touto zmenou reaguje na posun k ešte výraznejšej digitalizácii komunikácie. Súčasťou novej identity sú totiž aj dva nové odtiene zelenej, smaragdová a elektrická zelená. Len máloktorá značka má zelenú farbu vo svojej DNA zakorenenú tak hlboko ako tá naša. Nové odtiene zachovávajú prepojenie s históriou, zároveň však prinesú osvieženie a viac odkážu na elektromobilitu,“ vysvetľuje Mackeová.
Škoda informuje, že na tvorbe novej identity značky pracoval malý tím ľudí s podporou naprieč celou automobilkou. Práce trvali vyše roka a tím najskôr pracoval s celkovým počtom 165 návrhov, z ktorých sa postupne vykryštalizovala trojica „finalistov“. Tie potom automobilka podrobila dôkladnej previerke, na ktorej sa zúčastnilo vyše 2 200 respondentov z Česka, Nemecka, Talianska, Nórska, Indie a Izraela. Na základe ich spätnej väzby zvíťazila práve predstavená podoba loga.
Čítajte viac Nová Škoda Kodiaq by mohla vyzerať takto. Čo na to poviete? Nové logo použije Škoda najprv v komunikačných materiáloch a od roku 2024 sa začne objavovať aj na novopredstavovaných modeloch. Postupne sa logo a ďalšie prvky značky objavia v infotainmentoch vozidiel a rovnako u predajcov značky. Okrem elektromobilov však Škoda plánuje aj premiéry nových modelov so spaľovacím motorom. Už budúci rok uvidíme nový Superb a Kodiaq. No a v roku 2024 príde na rad piata generácia Octavie. Uvidíme, ako sa bude Škode dariť. V súčasnosti prežíva náročné obdobie. Jej predaje na čínskom trhu zamierili prudko nadol a v súvislosti s vojnou na Ukrajine sa rozhodla opustiť aj svoj druhý najväčší trh – Rusko. Čipová kríza, ktorá zredukovala aj jej európske predaje, pritom ešte zďaleka neodznela.