Kamiq je na trhu od roku 2019. Asi neprekvapí, že Škoda mu čoskoro naordinuje modernizáciu. Predstaviť by nám ho mala v priebehu budúceho roka, i keď bude vynovený Kamiq v tieni nových generácií Superbu a Kodiaqu, ktoré majú premiéru plánovanú tiež na rok 2023. Kamiq je blízkym príbuzným Scaly. Až na to, že ide o SUV či skôr o crossover so zvýšenou ochranou podvozka. Spolu so Seatom Arona a Volkswagenom T-Cross stojí na koncernovej platforme MQB A0 bez možnosti pohonu oboch náprav.
Čítajte viac VW predstavuje nový motor 1,5 TSI evo2. Bude ešte úspornejšíNa tom sa nič nezmení, no vynovený Kamiq by mal omladnúť vďaka faceliftu. Predprodukčné prototypy už boli nachytané počas testovania v Alpách. Samozrejme, s kamuflážou, ktorá kryje prednú a zadnú časť. Práve tu prebehnú najväčšie zmeny dizajnu. Zdá sa, že Kamiq dostane menšie delené svetlá a nový nárazník. Do portfólia mladších modelov by mal Kamiq lepšie zapadnúť aj vďaka osemuholníkovej maske. Disky kolies by zas mali prejsť aerodynamickou optimalizáciou. Využijú teda aerodynamické vložky.
Nové budú aj zadné svetlá s grafikou písmena C, podobné ako na novej Fabii. Preštylizovaný má byť aj zadný nárazník. V kabíne by sa zas mohla objaviť novšia verzia infotainmentu a možno aj nový dvojramenný volant. Priestor pod kapotou ostáva tajomstvom, no zásadné zmeny neočakávame. V každom prípade sa už Kamiq nevráti k naftovému motoru. Napokon, o ten prišiel vlani. Predpokladáme, že opäť využije trojvalec 1,0 TSI vo dvoch výkonových verziách – 70 alebo 81 kW. Novinkou by však mohlo byť nasadenie novej verzie 4-valca 1,5 TSI s prívlastkom evo2, ktorá sa čoskoro predstaví vo Volkswagene T-Roc.
Čítajte viac Škoda Vision 7S: Toto auto zmení celú 'škodovku'. Na nabitie prejde 600 km! Nový motor bude mať síce nezmenený výkon 110 kW, ale nižšiu spotrebu paliva vďaka zníženému treniu, vstrekovaniu pod vyšším tlakom či zlepšenému režimu deaktivácie dvoch valcov. Možno aj preto Škoda testuje modernizovaný Kamiq v Alpách, a dokonca s prívesným vozíkom. Overovať tak môže napríklad ťažnú kapacitu s novou motorizáciou. Tá by mohla byť vyššia ako súčasných 1 200, respektíve 1 250 kg. Vzhľadom na štýl jazdy testovacieho vodiča, ktorý s Kamiqom doslova kľučkuje, však môže ísť aj o testy stabilizácie prívesu. Viac sa dozvieme na budúci rok.