Štúdia Strategic Vision hovorí, že 26 percent opýtaných uviedlo, že by „určite zvážili“ kúpu auta Apple. Je to asi sen všetkých marketérov – spotrebitelia chcú ich produkt, aj keď o ňom nevedia vôbec nič a ešte vlastne ani neexistuje.
Presne takýto kult okolo seba a svojho elektrického auta dokázala spraviť spoločnosť Apple. Lepšie povedané – ani sa o to nemusela snažiť, v podstate o pripravovanom aute nezverejnila žiadnu zmysluplnú informáciu a aj tak je oň obrovský záujem.
Ukázala to štúdia spoločnosti Strategic Vision, v rámci ktorej spoločnosť oslovila približne 200 000 majiteľov nových vozidiel. A po prvý raz zaradila Apple medzi viac ako 45 značiek, na ktoré sa spotrebiteľov pýtala.
Čítajte viac Applecar je opäť v hre! Vývojový tím posilnil top inžinier z LamborghiniZistenia prekvapili aj samotných expertov: 26 percent opýtaných uviedlo, že by „určite zvážili“ kúpu auta od Apple a 24 percent v dotazníku pri Apple Car označilo, že značku miluje, čo bolo v rámci ponúkaných možností najvyššie možné ohodnotenie.
A pritom stále nie je vôbec jasné, či „Apple auto“ vôbec vznikne. Tim Cook, šéf Apple, sa ešte minulý rok vyjadril pre denník New York Times veľmi opatrne. „Uvidíme, čo urobí Apple,“ povedal a doplnil: „Interne skúmame množstvo nových produktov a mnohé z nich napokon nikdy neuvidia svetlo sveta.“
Aktuálne sa väčšina expertov zhoduje v tom, že Apple chce na trh priniesť niekedy v druhej polovici tejto dekády plne autonómne auto. Technológie pre autonómne autá sa však príliš precenili a ich vývoj je podstatne komplikovanejší, než sa mohlo zdať podľa rýchleho pokroku, keď s touto technológiou prvé startupy začínali.
Prišla na to aj Tesla, ktorá musela vývoj svojho Autopilota pribrzdiť a skôr, než na zvyšovanie autonómie sa musí zamerať na vychytávanie rozličných „múch“ tohto systému. Autonómne vozidlá sa síce už testujú v ostrej premávke, ale zatiaľ nikto nedokázal prísť s projektom takéhoto auta, ktorý by bol aj komerčne zaujímavým. A to si uvedomuje aj Tim Cook a Apple.