Po uvalení západných sankcií na Rusko sa zastavili v marci aj linky najväčšej ruskej automobilky AvtoVaz. V apríli Renault podnik celkom opustil. Rozbehli sa až v polovici júna, keď sa podarilo obnoviť produkciu zjednodušených modelov Granta s nižšou emisnou normou, bez ABS, ESP, airbagov a systému núdzového volania Era-Glonass. V júli nasledovala Lada Niva Legend a v auguste o čosi mladšia Niva Travel – tiež v „antisankčných“ verziách.
Čítajte viac Absolútne zúfalstvo: Takto sa (ne)predávali autá v Rusku v 1. polroku!Modernejšia Vesta, ktorá potrebuje najviac súčiastok zo zahraničia, by mala nasledovať v priebehu budúceho roka. Postupne sa majú do modelov vracať moderné prvky výbavy, ako spomínané ESP či airbagy. Jednoducho, Rusi majú s nábehom produkcie bez francúzskeho partnera veľké problémy, pretože sú nútení vybudovať novú dodávateľskú sieť na komponenty z domácich zdrojov, alebo z krajín, ktoré neodsúdili ruskú inváziu na Ukrajinu.
Čítajte viac Lada Vesta: Predvojnová verzia sa predáva za ceny Volkswagenov!Novému šéfovi AvtoVazu Maximovi Sokolovi, ešte do marca ruskému ministrovi dopravy, to ale nebráni snívať o svetlých zajtrajškoch. Oznámil, že AvtoVaz už vyvíja novú generáciu Lady Granta na francúzskej platforme CMF-B. Rusi teda plánujú pokračovať s vývojom nových modelov a to s technikou, ktorá bola navrhnutá koncernom Renault-Nissan. Podľa ruskej agentúry Autostat plánuje Lada využiť „opustené vývojové trendy Renaultu“. Má ísť o nový sedan, kombi a out-doorovú verziu kombi.
Čítajte viac Ruský AvtoVaz je v problémoch. Lada už začala prepúšťať!Pravdepodobne ide o vozidlá, ktorých vývojové vzorky už boli predstavené začiatkom tohto roka bývalému šéfovi Nacolasovi Mauremu, a ktoré mali byť produkované s logom Renaultu. Možno teda predpokladať, že Rusi sa pokúsia dokončiť vývoj na cudzej platforme a pod logom Lady, aby neboli nútení platiť licenčné poplatky Renaultu, čo by neutralizovalo zisk z predaja. Ako sa k týmto plánom stavia Renault, nie je zatiaľ známe. Isté je, že do šiestich rokov má právo odkúpiť podnik späť.