Spor medzi švédskou značkou Polestar a francúzskym Citroënom sa tiahne už od roku 2017. A týka sa loga švédskej automobilky. Francúzom sa nepáčilo, že logo Polestaru sa príliš podobá na to jej. V znaku Polestaru sa totiž objavuje veľmi podobný symbol, ktorý si ľahko možno pomýliť s „dvojitou šípkou“ v logu Citroënu, ktorá ho v ňom má už od roku 1919.
Preto Citroën napadol v roku 2020 Polestar na súde. A ten mu vyhovel. Uznal, že vo Francúzsku by mohla švédska značka parazitovať na popularite Citroënu, keďže by mohlo dôjsť zámene. Výsledkom bolo rozhodnutie o pokute 150 000 eur ale tiež to, že v krajine galského kohúta nesmeli Švédi predávať nasledujúcich šesť mesiacov svoje autá. A to aj v prípade, ak by hneď zmenili logo. Tento zákaz nebol až doteraz odvolený. Začiatkom tohto roku dokonca Citroën pritvrdil a požadoval rozšírenie zákazu na celú Európsku úniu. A to by pre Polestar bola katastrofa.

Spoločnosti, ktorú spolu založili Volvo a Geely sa totiž začína naozaj dariť. Jej predaje vzrástli za prvých šesť mesiacov tohto roku takmer o 125 % na približne 21 000 áut, pričom v minulom roku v rovnakom čase predala len 9 510 áut. Vyzerá to tak, že automobilke sa podarí splniť cieľ, ktorým je predať tento rok 50-tisíc áut. A to ešte nehovoríme o „megaobjednávke“ spoločnosti Hertz, ktorá by chcela počas piatich rokov kúpiť 65 000 Polestarov 2.
Obe spoločnosti prekvapivo dospeli v lete k dohode, ktorá umožní Polestaru vstúpiť po troch rokoch na francúzsky trh a Citroën už nebude požadovať zákaz predaj Polestaru v Európe. Podľa francúzskeho denníka Le Monde, ktorý o tom informoval v stredu, podmienky dohody neboli zverejnené, hovorca Polestaru však potvrdil, že spor je urovnaný. Čo to bude znamenať, zatiaľ nie je jasné, s najväčšou pravdepodobnosťou však Polestar pristúpi k zmene svojho loga.