Jonathan Ive je bývalý dizajnér Apple. Stojí za takými ikonickými produktmi ako MacBook pro, iMac, MacBook Air, iPod Touch či iPhone. Takže niet pochýb o tom, že je to človek, ktorý vie, čo hovorí, ak sa vyjadruje o rozhraní medzi zariadením a užívateľom – teda o dnešných dotykových displejoch. Vzhľadom na jeho kariéru v Apple, kde hardvérové ovládače dali takpovediac na okraj, prekvapil počas podujatia Vox Media Code kritikou súčasných dotykových infotainmentov áut.
Priznal, že nie veľkým fanúšikom prílišnej integrácie ovládacích funkcií do obrazoviek. Podľa neho existujú skvelé možnosti s rozhraniami, akým je multitouch, ale zároveň priznal, že vývojári zašli možno až príliš ďaleko a asi je čas na návrat k fyzickým ovládacím prvkom. „Potenciálne sa kyvadlo môže vrátiť späť, aby boli rozhrania a produkty hmatateľnejšie a fyzicky pútavejšie,“ povedal Ive. Týkať by sa to malo aj áut, kde je problém asi najvypuklejší.
Čítajte viac Hyundaie zobrazujú displej ‘hore nohami‘!Veľa funkcií ovládaných dotykom na plochu obrazovky ako klimatizácie alebo dokonca pohonu znižuje bezpečnosť, pretože vodič musí zväčša urobiť viac úkonov v porovnaní s klasickým hardvérom. Dokladuje to viacero štúdii. Nedávno napríklad švédska štúdia Vi Bilagare potvrdila na základe reálnych testov, že vodičom trvalo nastavenie rádia alebo teploty cez obrazovku dlhšie ako analógovými ovládačmi. Jednoducho, fyzické tlačidlá porazili obrazovky.
Kritikov dotykových dislejov nešetria ani iní dizajnéri. Brzdu by rád zatiahol napríklad aj Thierry Métroz, šéfdizajnér DS, ktorý dokonca tvrdí, že displeje už nie sú v autách „príliš sexy“. Šéf dizajnu značky Polestar sa zas vyjadril, že obrazovky dosiahli vrchol a bude ich skôr ubúdať. Matthias Junghans, šéf dizajnu interiérov BMW sa dokonca domnieva, že sa obrazovky v autách stanú minulosťou, pretože autá budú stále inteligentnejšie. Niektoré automobilky ako Mazda alebo Honda to však vedia dávno a vracajú hardvér do interiérov áut.