Peugeot E-308: Elektrická verzia je za rohom. Batériou však nenadchne

Po plug-in hybridoch predstavuje Peugeot aj novú elektrickú verziu hatchbacku a kombi 308. Proti početným konkurentom však nemá veľa tromfov v rukáve. Prednosť vraj dostala efektivita pred výkonom a veľkou batériou.

14.09.2022 16:00
debata (1)
Elektrická verzia Peugeotu E-308 má zaslepenú... Foto: Peugeot
Peugeot E-308 a E-308 SW - test 2022 Elektrická verzia Peugeotu E-308 má zaslepenú masku a aerodynamicky optimalizované disky kolies. K dispozícii bude hatchback aj kombi SW.

Peugeot rozširuje portfólio elektromobilov o Peugeot E-308 a kombi e-308 SW. A ako v prípade e-208 a e-2008 si vybral tú ľahšiu z ciest. Jeho novinka totiž stojí na multienergetickej platforme EMP 2, teda základoch, ktoré umožňujú používať spaľovacie motory aj plug-in hybridný a čisto elektrický pohon. Preto e-308 nijak zvlášť nevytŕča z radu. Novinka dostala li-ion akumulátor s relatívne skromnou kapacitou 54 kWh, z toho využiteľných je 51 kWh. To je výrazne menej, ako ponúka moderná konkurencia, vrátane tej kórejskej či francúzskej. Možno však Peugeot prekvapí cenou.

Z wallboxu bude e-308 možné nabíjať výkonom 11... Foto: Peugeot
Peugeot E-308 a E-308 SW - test 2022 Z wallboxu bude e-308 možné nabíjať výkonom 11 kW a na rýchlonabíjačke s jdnosmerným prúdom výkonom 100 kW.

Neohúri ani výkonom. Predný elektromotor poskytuje maximálnych 115 kW. Takže elektrická verzia sa zaradí medzi spaľovacie verzie s motormi 1,2 PureTech a 1,6 Blue HDi (96 kW) a najvýkonnejší plug-in hybrid, ktorý s motorom 1,6 PureTech dosahuje systémových 132 kW. Peugeot tvrdí, že nechcel ísť cestou výkonu, ale efektivity. Peugeot E-308 by mal preto spotrebovať, aj vďaka pneumatikám s ultra nízkym valivým odporom, priemerne len 12,7 kWh elektrickej energie na 100 km. Potom by mal mať teoretický dojazd viac ako 400 km. Realita bude však pravdepodobne skromnejšia.

Upravený infotainment má nové funkcie... Foto: Peugeot
Peugeot E-308 a E-308 SW - test 2022 Upravený infotainment má nové funkcie prispôsobené elektrickému pohonu.

Doma budete môcť E-308 nabíjať výkonom 11 kW a na rýchlonabíjacích staniciach výkonom 100 kW, čo by malo zabrať menej než 25 minút pri doplnení energie z 20 na 80 %. Ani v tomto ohľade teda e-308 nenastavuje latku príliš vysoko. Skôr to vyzerá tak, že e-308 ťaží z technológie svojich menších elektrických súrodencov. Vodiči budú mať na výber režimy Eco, Normal a Sport. Funkcia Brake umožní regulovať rýchlosť prakticky len akceleračným pedálom, pretože zvyšuje rekuperáciu na maximum.

Peugeot 308 - 2022 Čítajte viac Test: Peugeot 308 1,2 PureTech – GT, ktoré rozmaznáva

Navonok sa E-308 príliš nelíši od klasických verzií. Má však špecifické 18-palcové aerodynamicky optimalizované disky kolies a zopár modrých detailov, ktoré upozorňujú na jeho ekologickú povahu. Presné prevádzkové údaje Peugeot zatiaľ nezverejnil. Nepoznáme preto ani objem batožinového priestoru, ktorý bude pravdepodobne menší ako pri konvenčných verziách. Užívateľom by mala zjednodušiť prevádzku aplikácia Free2Move e-solutions, ktorá zahŕňa plánovač trás s predvídaním fáz nabíjania. Peugeot tiež plánuje on-line predaj s doručením nového vozidla až domov. Prvé autá by mali doraziť k zákazníkom v polovici budúceho roka.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Peugeot #Peugeot 308 #Peugeot e-308
Články podľa značiek