Tavares: Autosalón už nemôže byť o egu šéfov automobiliek!

Detroitský autosalón sa koná po viac než troch rokoch a v podstatne skromnejšej podobe. Šéf Stellantisu sa domnieva, že to dáva zmysel.

, 21.09.2022 14:00
detroit Foto:
Časy veľkolepých prezentácií na autosalónoch definitívne skončili.
debata

Príchod „covidovej“ pandémie tvrdo zasiahol aj automobilky. V prvom rade samozrejme kvôli lockdownom, odstaveniu výroby, narušeniu dodávateľsko-odberateľských vzťahov a obmedzeniu predaja áut. Je tu však aj ďalšia „obeť“ – sú ňou pompézne autosalóny.

Tie pred rokom 2020 predstavovali pre automobilky príležitosť vo veľkom štýle prezentovať svoje novinky a mnohé do tejto formy prezentácie investovali obrovské sumy, často rátané dokonca v miliónoch eur. A ťažili z toho aj výstaviská, ktoré „vyšpičkovali“ ceny za priestor do naozaj astronomických výšin. Aj preto mnohí experti, vrátane tých, ktorí pracujú pre automobilky, začali pochybovať o návratnosti investícií do megaprezentácií na autosalónoch a de facto spochybňovali ich zmysel v dobe internetu a digitálnych svetových premiér noviniek.

GIMS - 2019 Čítajte viac Nie je to hlúpe? Ženevský autosalón sa bude konať v Katare!

Kvôli covidu sa vyše dvoch rokov nekonal žiadny významnejší autosalón a vystavovatelia zistili, že automobilky už o takéto akcie nemajú záujem. Vyústilo to do bizarných situácií – najmä v prípade populárneho ženevského autosalónu. Ten bude mať aj naďalej prestížny prívlastok „ženevský“, avšak sa nebude konať v Ženeve a dokonca ani v Európe, ale v Katare. Navyše až v roku 2023.

Veľmi skromnú podobu má aj práve prebiehajúci autosalón v Detroite, ktorý sa taktiež posunul z tradičného termínu začiatkom roku až na jeseň. „Skromnou podobou“ myslíme fakt, že sa na ňom zúčastňuje len päť automobiliek, respektíve koncernov. Sú to General Motors, Ford Motor, Toyota Motor, Subaru a Stellantis.

Práve šéf posledného menovaného Carlos Tavares si skromnejšiu a menej pompéznu podobu autosalónu pochvaľuje a tvrdí, že je to jediný spôsob, ako môžu takéto výstavy prežiť do budúcna. Podľa neho ak značky budú môcť prezentovať svoje novinky aj fyzicky na jednom mieste a v jednom čase v skromnejšej podobe a s výrazne nižšími nákladmi, bude im to dávať zmysel a na výstaviská sa postupne vrátia a vďaka nižšiemu vstupnému sa na ne začnú vracať aj návštevníci.

Carlos Tavares Čítajte viac Čipová kríza je len ‘prechádzka ružovou záhradou‘. Varuje šéf Stellantisu

"Domnievam sa, že každý už chápe, že zmyslom takejto výstavy nie je uspokojovať egá topmanažérov automobiliek,“ vyhlásil Tavares počas virtuálneho okrúhleho stola. „Každý sa pozerá na návratnosť investícií viac obchodným spôsobom. To je podľa mňa dobre, pretože ak ide o ich návratnosť, dáva zmysel, ak budeme svoje novinky a technológie predstavovať skromnejším spôsobom, ktorý bude viac zacielený na tých, ktorým sú určené,“ doplnil Tavares.

Uvidíme, či sa jeho vízia skromnejších autosalónov, určených tým, ktorých naozaj zaujímajú skutočne ujme, alebo ide naozaj už o prežitú záležitosť, patriacu do minulých dekád. To, čo sa deje okolo medzinárodných autosalónov v poslednom čase svedčí skôr o tom, že ich doba definitívne končí.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #autosalón #Carlos Tavares #Stellantis #autoshow #ženevský autosalón
Flowers
Články podľa značiek