Tesla má v USA na krku ďalšiu žalobu. Dôvod? Opäť autopilot

V USA žalujú vodiči Teslu za nepravdivé informácie o schopnostiach jej systémov Autopilot a Full Self Driving.

, 22.09.2022 12:00
Tesla - Full Self-Driving Foto:
Tesla bola opäť napadnutá zo strany zákazníkov za zavádzajúce informácie ohľadne autonómnych schopností jej áut.
debata (1)

Tesla bola v stredu obvinená v rámci hromadnej žaloby zo zavádzania verejnosti ohľadom funkcií jej systému autonómneho riadenia. Podľa žaloby od roku 2016 Tesla klamlivo propagovala technológiu ako plne funkčnú napriek tomu, že vedela, že je potenciálne nebezpečná.

Žalobca Briggs Matsko uviedol, že Tesla to robila preto, aby „vzbudila vzrušenie“ okolo svojich áut, prilákala investície, zvýšila predaj, vyhla sa bankrotu, zvýšila cenu svojich akcií a stala sa „dominantným hráčom“ v oblasti elektrických vozidiel. „Tesla ešte nevyrobila nič, čo by sa čo i len vzdialene blížilo plne samoriadiacemu autu,“ povedal Matsko.

výroba batérií pre platformu MEB, Škoda Auto, batérie Čítajte viac Tesla už nestavia len 'baterkárne'. Chce vlastnú rafinériu!

Žaloba podaná na federálnom súde v San Franciscu žiada o zatiaľ nešpecifikované odškodné pre ľudí, ktorí si od roku 2016 kúpili alebo prenajali vozidlá Tesla s funkciami Autopilot, Enhanced Autopilot a Full Self Driving. Tesla na sťažnosť zatiaľ nereagovala. Ako vieme, už v roku 2020 zrušila svoje oddelenie pre styk s verejnosťou.

Žaloba nasledovala po sťažnostiach podaných 28. júla kalifornským ministerstvom pre motorové vozidlá, ktoré Teslu obvinilo zo zveličovania toho, ako dobre fungujú jej pokročilé asistenčné systémy ADAS. Automobilke môže hroziť pozastavenie licencie v Kalifornii a odškodnenie vodičov.

Tesla Semi (2022) Čítajte viac Tesla Semi: Superkamión na nových fotkách. Pôjde konečne do výroby?

Tesla uviedla, že Autopilot umožňuje vozidlám riadiť, zrýchľovať a brzdiť v rámci ich jazdných pruhov, zatiaľ čo plne autonómne riadenie Full Self Driving rešpektuje dopravné signály a je schopné meniť jazdný pruh. Zároveň však priznala, že obe technológie „vyžadujú aktívny dohľad vodiča“, ktorý má mať ruky na volante.

Majiteľ Tesly Matsko uviedol, že zaplatil 5 000 dolárov, aby získal zlepšený systém autopilota pre svoju Teslu X. Povedal tiež, že vodiči Tesly, ktorí dostávajú softvérové aktualizácie, pracujú ako nevyškolení testovací vodiči, pritom sú konfrontovaní s nebezpečnými situáciami vrátane toho, že vozidlá prejdú samovoľne do protismeru, jazdia na červenú a nedokážu správne odbočovať.

Tesla Help Čítajte viac Zúfalí Nóri: Kvôli nekvalite svojich Tesiel vyhlásili hladovku

O probléme so bezpečnosťou samoriadiacich funkcií Tesly sa vie už poriadne dávno. Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA začal od roku 2016 už 38 vyšetrovaní nehôd Tesly, pri ktorých sa predpokladá súvislosť s jej autopilotom. Pri týchto nehodách bolo hlásených devätnásť úmrtí.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Tesla #autonómne riadenie #autonómne autá #autopilot #Full Self-Driving
Flowers
Články podľa značiek