Na automobilke Tesla je zaujímavé, ako si dokáže držať pozíciu ikonickej a kultovej značky aj napriek tomu, že je všeobecné známa nekvalitou a vysokou poruchovosťou predávaných áut. Začiatkom augusta sme písali napríklad o tom, že pri nábehu výroby v berlínskej Gigafactory vzniká viac nepodarkov ako áut bez chýb a len pred pár dňami o tom, ako zúfali nórski majitelia áut značky Tesla držali hladovku, aby Elona Muska upozornili na nekvalitu áut, ktoré si kúpili.
Len v priebehu tohto roku musela americká automobilka pristúpiť minimálne k štyrom veľkým zvolávacím akciám, pri ktorých putovalo do servisov vyše 100-tisíc áut. V skutočnosti ich len v zámorí musela v roku 2022 zorganizovať Tesla 14 (!), spolu sa na nich zúčastnilo 3,3 milióna áut.
Pri najväčšej z nich začiatkom tohto roku to bolo dokonca vyše 800-tisíc áut. A dôvody sú často pomerne bizarné. Veľká zvolávacia akcia Tesly sa konala hneď v prvých dňoch tohto roku a týkala sa takmer pol milióna áut, pri ktorých hrozilo, že sa za jazdy otvorí predná kapota. Krátko po nej nasledovala druhá zvolávačka, tentokrát pre 800-tisíc áut. Problémom bola nefunkčná výstraha na nezapnutý bezpečnostný pás.
Čítajte viac Zúfalí Nóri: Kvôli nekvalite svojich Tesiel vyhlásili hladovkuTeraz sa však koná jedna z najväčších zvolávačiek, v rámci ktorej musí do servisov vyše 1,1 milióna automobilov Tesla. Konkrétne ide o Model 3 z rokov 2020–21, Model Y, vyrobený medzi rokmi 2021–22 a tiež Model S a Model X. V nich sú problémom elektricky ovládané okná. Tie nemusia správne reagovať po detekcii objektu, čo môže spôsobiť privretie cestujúceho alebo vodiča, ktoré im môže spôsobiť zranenie.
Musk sa ohradil proti tomu, že NHTSA (americký Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky) nazval túto akciu „zvolávačkou“. Podľa neho ide totiž len o „drobnú bezdrôtovú aktualizáciu softvéru“. Pre poriadok treba dodať, že 14 zvolávacích akcií nie je až tak veľa. V rovnakom období, teda do augusta 2022 ich taký Ford, držiaci v tomto smere smutné prvenstvo) musel realizovať rovných 100.