Mazda patrila k automobilkám, ktoré v Rusku nielen predávali, ale aj vyrábali. Od roku 2012 tu má vo Vladivostoku spoločný závod s ruskou spoločnosťou Sollers. Každý z partnerov mal v spoločnom podniku 50-percentný podiel. Závod stavali s plánovanou kapacitou 100 000 vozidiel ročne. Vznikol investíciou vo výške asi 90 miliónov eur. Z liniek tu schádzalo SUV Mazda CX-9, crossover CX-5 a tiež sedan Mazda 6. Výrobná kapacita začínala na 50 000 kusoch ročne s cieľom zvýšiť ročnú produkciu na 70 000 kusov. Ruská agresia na Ukrajine však už v marci tohto roka viedla k rozhodnutiu, že podnik bude vyrábať len do času, kým sa minú zásoby potrebných komponentov.
Čítajte viac Toyota to v Rusku definitívne balí. Nevidí svetlo na konci tunelaA to sa pravdepodobne stalo, pretože japonský denník Nikkei uviedol, že Mazda už diskutuje o procese odchodu z Ruskej federácie, pretože nevidí žiadnu možnosť opätovného spustenia výroby. Podľa ruskej agentúry Autostat spoločnosť Sollers rokuje s Mazdou o odkúpení jej podielu v spoločnom podniku. Sollers zároveň oznámil, že pracuje na pláne reštartu závodu pomocou výroby automobilov inej značky a v súčasnosti dokončuje rokovania v tejto otázke. Je pravdepodobné, že pôjde o nového partnera z Číny. Ako vieme, v spolupráci s čínskymi automobilkami má byť obnovená napríklad aj výroba Moskvičov v bývalom moskovskom závode Renaultu.
Čítajte viac Produkcia áut v Rusku padla o 60 %. Návrat bude dlhýPodľa údajov agentúry Autostat predala Mazda za prvých osem mesiacov tohto roka v Rusku len 8 537 vozidiel, čo bolo o 55,5 % menej v medziročnom porovnaní. Najpopulárnejšou modelom bola Mazda CX-5, na ktorú pripadlo 6 349 registrácií. Odchod Mazdy prichádza len pár dní po tom, čo podobný krok oznámila Toyota v súvislosti so svojím závodom v Petrohrade. Z Ruska odišiel aj Renault, ktorý bol majoritným vlastníkom najväčšej ruskej automobilky AvtoVaz. Vzdal to aj VW. Je to ďalšia rana pre ruskú ekonomiku a zamestnanosť. Podľa Yale School of Management obmedzilo svoje pôsobenie v tejto krajine od začiatku vojnového konfliktu na Ukrajine už vyše 750 zahraničných firiem.
Čítajte viac Pád predaja áut v Rusku pokračoval aj v auguste. Ale už nie tak strmo