Pri štúdii Vision GT sa dizajnérsky tím Škody inšpiroval legendárnym roadsterom Škoda 1100 OHC z roku 1957. Koncept nadväzuje na sériu Ikony v novom kabáte, ktorá zahŕňala aj ikonické historické vozidlá, napríklad Škodu 130 RS, Škodu Felicia alebo Škodu Rapid Monte Carlo. O digitálnu reinkarnáciu týchto legiend sa postarali priamo mladí dizajnéri štylistického centra českej automobilky.
Čítajte viac Škoda 1100 OHC Coupé: Najkrajšia Škoda všetkých čias ožila. Je to malý zázrakVision GT je rovnako ako model 1100 OHC červené pretekárske vozidlo s otvorenou karosériou. Štúdia je však jednomiestna, pričom vodič sedí uprostred. Nad futuristickým karbónovým volantom so sploštenou hornou a spodnou časťou je umiestnená plochá obrazovka, slúžiaca aj ako veterná clona. Dôležité informácie sa premietajú priamo na sklo prilby, podobne ako na head-up displej. Aktívny kokpit s odpruženým sedadlom je navrhnutý na optimálne vyrovnávanie preťaženia.
Exteriér nízkej štúdie sa vyznačuje čistými líniami a ostrými hranami. Vzhľadom pripomína vozidlá formuly E, a to najmä vďaka efektne riešenému dvojdielnemu zadnému krídlu. Aktívna aerodynamika zaisťuje optimálne jazdné vlastnosti. Medzi oboma hornými profilmi blatníkov svieti nový nápis Škoda v podobe hologramu v jasne červenej farbe. Nápis sa nachádza aj na veľmi nízkej prove, ktorá kopíruje zakrivenú líniu vozidiel Škoda.
Čítajte viac Škoda 1100 OHC: Boleslavské 'Ferrari' malo motor ako lusk. Už v roku 1958!Pod kapotou sa má nachádzať čisto elektrická technológia. To originál z roku 1957 bol poháňaný na tú dobu nesmierne moderným 4-valcom s objemom 1,1 litra a ventilovým rozvodom DOHC, teda s dvojicou vačkových hriadeľov. Dodávku paliva zabezpečovali dva karburátory Jikov a zapaľovanie dve sviečky v každom valci. Na päťdesiate roky čosi nevídané. Motor poskytoval výkon 62 kW. Roadster s ním dosahoval rýchlosť až 200 km/h!
Výstava „Dizajn a transformácia“ potrvá v bruselskom Design Múzeu do 8. januára 2023. Okrem digitálneho konceptu tu bude vystavená aj originálna Škoda 1100 OHC.