Renault nás v poslednom čase intenzívne pripravuje na čisto elektrickú budúcnosť. Tá totiž umožní, aby sa na linky po dlhých rokoch dostali podľa predstáv šéfa Luca de Mea aj niektoré historické modely. V pláne je reinkarnácia kultového Renaultu 5 a v neposlednom rade Renaultu 4. Kým Renault 5 sa už predstavil ako dizajnový koncept počas vlaňajšej akcie Renaulution a následne v podobe ďalších dvoch štúdií Diamant a R5 Turbo 3E, Renault 4 to ešte len čaká. Uvidíme ho už čoskoro, pretože má byť jednou z hlavných hviezd značky na blížiacom sa autosalóne v Paríži.
Čítajte viac Renault R5 Turbo 3E: Bláznivý koncept 'spomína na budúcnosť'Je na to vhodná príležitosť a hneď niekoľkonásobná. Renault 4, ktorý bol prvým hatchbackom planéty, skončil totiž svoju priam nekonečnú púť práve pred tridsiatimi rokmi. Vyrábali ho neskutočných 33 rokov, počas ktorých zišlo z liniek viac ako osem miliónov exemplárov. To najmä vďaka neuveriteľne praktickej karosérii s pätoro dverami a cenovej dostupnosti tohto ľudového modelu. Er-štvorka tak zanechala v Európe naozaj hlbokú stopu. Oživiť nostalgiu za touto legendou sa pokúsi práve rovnomenný parížsky koncept. Niet pochýb, že podľa prvej zverejnenej siluety pôjde o crossover, to aby sa odlíšil od budúceho Renaultu R5.
Zverejnené snímky navyše naznačujú, že štúdia sa predstaví v „dobrodružnom“ kabáte expedičného vozidla. Dôvodom je 25. výročie humanitárnej rely 4L Trophy, ktorá bola založená v roku 1997 z iniciatívy Jeana-Jacqua Reya. Rely, ktorá vedie naprieč marockou púšťou, sa môžu zúčastniť len študenti s autami Renault 4. Cieľom je poskytnúť deťom školské potreby. Konceptu preto nebude chýbať svetelná rampa, zvýšený podvozok s masívnou ochranou karosérie ani strešný nosič. Napriek tomu nezaprie dizajnovú inšpiráciu historickou predlohou – tvarom svetiel či okien.
Čítajte viac Renault R4: Prvý hatchback sveta oslavuje 60. Porazil aj 'kačicu'O technike zatiaľ nič nevieme. V každom prípade pôjde o čistý elektromobil. Pochybujeme však, že by bol postavený na platforme CMF-EV, tak ako nový Mégane E-Tech, pretože by to znamenalo vyššiu cenu, ktorá v génoch R4 zapísaná určite nie je. Napokon, Renault pripravuje v spolupráci s Nissanom a Mitubishi hneď niekoľko elektrických architektúr a medzi nimi aj pre lacnejšie vozidlá. Reinkarnovaný Renault R4 by tak mohol mať veľa spoločného s novou generáciou Renaultu Zoe. Kým ale ten ostane mestským elektromobilom, R4 bude útočiť na priaznivcov SUV a crossoverov. Viac sa dozvieme 17. októbra, keď Renault odhalí svoju novodobú ikonu v plnej paráde.
Čítajte viac Renault 4: Francúzi chystajú ďalšiu reinkarnáciu