Čo sa to deje? V Nemecku rastie predaj dieselov. Brusel musí zúriť

Je naftový motor naozaj na odpis? Mnohí zákazníci tomu neveria. Po dôkaz môžeme ísť do Nemecka, teda na najväčší automobilový trh Európy. V septembri tam vzrástol podiel predaja áut s dieselovými motormi. To napriek zastrašovaniu v podobe reštrikcií.

10.10.2022 16:00
debata (8)
Nemeckí zákazníci začali v septembri opäť... Foto: VW
VW - motor 2,0 TDI 2016 Nemeckí zákazníci začali v septembri opäť prichádzať na chuť autám s naftovým motorom. Ich podiel na celkových predajoch sa zvýšil o 3,2 %. A samotné diesely si polepšili až o 21,8 %!

Dieselové motory už nemajú dlhú budúcnosť. Môžu za to najmä politici, ktorí spustili po kauze Dieselgate priam nenávistnú kampaň proti autám tankujúcim naftu. Pritom to nemá logiku. Dieselový motor má stále preukázateľne vyššiu účinnosť ako tie benzínové, a teda aj nižšiu spotrebu a nižšie emisie CO2. A ak sa bavíme o oxidoch dusíka (NOx), s tými sa moderné diesely vyrovnali pomocou selektívnej katalytickej redukcie, dokonca často dvojitej, takže plyny unikajúce z výfuku sú príkladne čisté. Rozhodne o nič horšie, ako pri zážihových agregátoch.

stop diesel Čítajte viac Nafta na odpis? Toto je 40 najúspornejších áut všetkých tried!

V laboratóriu možno nie, ale na reálnych cestách sú vznetové autá úspornejšie a šetrnejšie k životnému prostrediu ako hybridy, nehovoriac o plug-in hybridoch, ktoré takmer nik nenabíja, čím deklarovanú spotrebu prekračujú v realite pokojne aj o 400 % či dokonca 800 %. To nie sú výmysly, ale údaje organizácie Transport & Environment z roku 2020. Napriek tomu sú diesely politicky “špinavé“ a plug-in hybridy pretlačované dotáciami na ich nákup. Ani sa nemožno čudovať, že predaj naftových áut padol v pôvodne dieselovej Európe z viac ako 50 % hlboko pod 20 %.

Lada Niva 1,9 D - 1999 Čítajte viac Na predaj je Niva, ktorú už takmer nezoženiete. Tankuje totiž naftu!

Niektorí zákazníci si však nedali celkom „vygumovať“ mozog. Dokladujú to aj najnovšie údaje z Nemecka. V septembri sa tam podľa štatistík tamojšieho úradu pre motorové vozidlá (KBA) predalo 22 816 nových áut, čo je o 14 % viac v medziročnom porovnaní. Oveľa zaujímavejšia je ale skutočnosť, že došlo k 21,8-percentnému rastu registrácií naftových vozidiel. Ich celkový podiel sa zvýšil z vlaňajších 13,8 na 17 %. To je naozaj ohromujúce, zvlášť v krajine, ktorá spotrebiteľov pred dieselmi doslova zastrašuje.

ADAC - meranie motorov 2,0 TDI EA 189 po úprave softvéru Čítajte viac Dieselgate II? Európsky súd označil 'emisné okno' TDI za nelegálne!

Napríklad zákazmi vjazdu do centier miest a, naopak, poskytuje rekordné dotácie na kúpu kontroverzných elektromobilov a plug-in hybridov, kde sa neberie do ich emisná stopa CO2 z výroby elektriny a batérií. A tiež preto, že ponuka naftových áut sa neuveriteľne zúžila. Diesle v nižšej a nižšej strednej triede sú takmer raritou. Automobilky ich jednoducho vyradili z výroby. Ide o ďalší dôkaz toho, že producenti áut už nevyrábajú to, čo zákazníci chcú, ale to, čo im umožňuje splniť pokrivené vzorce emisných pravidiel.

Mercedes-Benz C43 AMG - 2022 Čítajte viac Nemeckí ekológovia chceli zakázať predaj Mercedesov na benzín a naftu. Neuspeli

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #Nemecko #diesel #predaj áut #naftové motory #diesely #nftový motor #dieselový motor
Články podľa značiek