
BMW oživilo modelový rad 8 v roku 2018. Po kupé a kabriolete prišlo čoskoro na rad aj 4-dverové Gran Coupé. A hoci od tohto auta mníchovská značka neočakávala obrie predaje, realita bola aj pre ňu sklamaním. Ukázalo sa že, časy popularity luxusných dvojdverových kupé sú dávno preč. V roku 2019 sa z celého modelu radu 8 predalo v Európe 6 640 kusov a rok nato 7 486. Vlani však predaje zamierili opäť nadol, keď sa pre osmičku rozhodlo len 5 874 zákazníkov. A to hovoríme o všetkých troch verziách. Tento rok síce model 8 absolvoval facelift, takže do dôchodku sa rozhodne nechystá, no jeho dni sú i tak zrátané.

Automobilka síce nič podobné zatiaľ oficiálne nevyhlásila, no šepká sa o tom už dlhšie. Teraz tieto špekulácie oprášil BMW Blog, ktorý tvrdí, že z radu 8 ostane len 4-dverové Gran Coupé. Klasické kupé a kabriolet už nástupcov nedostanú. Napokon, podobne je to s konkurenčnou stuttgartskou triedou S. Kupé aj kabriolet končia. Navyše BMW plánuje urobiť z nového Gran Coupé radu 8 čistý elektromobil. Ten dopraje novinke nielen akustický komfort, ale aj brutálne zrýchlenie. Zatiaľ však nie je jasné, či bude nová osmička postavená na súčasnej platforme CLAR, alebo na celkom nových základoch Neue Klasse.

Jasno v tom nemá ani BMW Blog. Do úvahy pripadajú obe možnosti. Vzhľadom na to, že prvý model Neue Klasse sa predstaví v rokoch 2025 až 2026, sa však zdá málo pravdepodobné, že by to veľké 4-dverové kupé stihlo. Má síce facelift, ale viac ako tri roky pri súčasných predajoch na linkách nevydrží. Platforma CLAR by však pre Gran Coupé 8 bola doslova požehnaním, pretože na rozdiel od Neue Klasse počíta táto architektúra stále s možnosťou zástavby spaľovacích motorov. To by sa mohlo hodiť. Ak nie v Európe, tak v iných regiónoch, ktoré elektrifikáciu nevynucujú tak drasticky.
