Ford je ďalšou západnou automobilkou, ktorá odchádza z Ruska na základe ruskej invázie na Ukrajinu. Jeho oznámenie o úplnom skončení ruských operácií prichádza tesne po podobných rozhodnutiach koncernov Volkwagen, Mercedes-Benz, Hyundai-Kia, Nissan, Mazda či Toyota. Na rozdiel od nich má ale tak trochu šťastie. Už v roku 2019 totiž v Rusku ukončil výrobu osobných áut, pričom sa zbavil dvoch fabrík v Naberežnye Čelny a Vševoložsku. Imak by boli jeho straty väčšie. Ostal však aktívny vo výrobe ľahkých úžitkových vozidiel v podniku Sollers v Alabuge, kde z liniek schádzal Ford Tranzit.
Čítajte viac Mercedes 'zhasne' v Rusku ako posledný. Len nedávno 'zažal' s PutinomSvoj 49 % podiel v tomto podniku prevedie za symbolický dolár na svojho JV partnera. Na revanš si ponechá práva spätného odkúpenia do piatich rokov. Táto dohoda prichádza po tom, čo v marci Ford pozastavil výrobu, predaj, dodávky náhradných dielcov aj IT podporu v Ruskej federácii. Pripomeňme, že Ford patril svojho času k západným priekopníkom na ruskom trhu. V posledných troch rokoch ale jeho predaje padali nadol. Vlani tu predal len 22 000 áut. „Vo Forde sme hlboko znepokojení inváziou Ruska na Ukrajinu a bezpečnosťou ukrajinského ľudu,“ napísal už v marci na Twitteri generálny riaditeľ Jim Farley.
Čítajte viac Aj Kia končí v Rusku. Zatvorí závod v PetrohradePodľa ruskej agentúry Avtostat plánuje podnik Sollers výrobu nového radu ľahkých úžitkových vozidiel pod vlastnou značkou a s hmotnosťou od 2,5 do 4,5 tony. Kapacita závodu je 85 000 vozidiel ročne. Zaviazal sa tiež k výrobe dieselových motorov a lokalizácie dodávateľskej siete. Chce tiež udržať plnú zamestnanosť v podniku v Alabuge. O vývoj noviniek sa má podľa ambicióznych plánov postarať samostatné centrum výskumu a vývoja na území Tatarstanu. Celková investícia do projektu má dosiahnuť 5,5 miliardy rubľov, čo je 47 miliónov eur.
Čítajte viac A je to tu! Aj Volkswagen už hľadá 'únik' z Ruska. Škodu berie so sebou