Automobilky sa dnes predháňajú v inováciách. Samozrejme, najväčšou módou sú preteky vo veľkosti dotykových displejov a v redukcii klasických tlačidiel. Výsledok? To, čo by ste bežne dokázali ovládať jednoduchým otočením starého dobrého hardvéru, musíte dnes hľadať najprv kdesi v menu dotykovej obrazovky. A dokonca aj tam, kde by mohli tlačidlá ostať, napríklad na volante, ich vo veľkom striedajú kapacitné ovládače so spätnou väzbou. Tak či tak sú menej intuitívne, ako osvedčená klasika. Viacero značiek už preto zavelilo na ústup. Taká Honda vracia do interiérov samostatný panel klimatizácie a Mazda dokonca ruší dotykové obrazovky.
Čítajte viac Koncern VW potichu končí s modelmi na CNG. Plyn už nie je v móde!To, že pred zdravým rozumom a názorom zákazníkov nezatvára oči ani Volkswagen, teraz dokazuje jeho nový šéf Thomas Schäfer. Mimochodom, ešte donedávna šéf Škody. Na svojom profile Linkedin napísal: „Zlepšujeme naše portfólio aj dizajn a zjednodušujeme ovládanie. Napríklad do áut vraciame tlačidlový volant! Je to to, čo od nás zákazníci chcú.“ Na internete sa už objavili špionážne fotografie modernizovaného Golfu ôsmej generácie s volantom, ktorý nemá kritizované dotykové plochy, ale klasické tlačidlá, tak ako jeho predchádzajúca generácia. Jednoducho, vynovený Golf dostane starý volant.
Je možné predpokladať, že podobná zmena zasiahne aj ďalšie modely. Na druhej strane sa nedá vylúčiť, že rozhodnutie Volkswagenu môže súvisieť aj problémami v dodávateľskom reťazci. Predpokladáme, že klasické tlačidlo si nevyžaduje toľko elektroniky. A tá je dnes úzkoprofilovým tovarom. Zákazníci z toho ale budú nepochybne profitovať. Nejde totiž len o komfort, ale aj o bezpečnosť. Viaceré štúdie dokázali, že ovládanie cez dotykové plochy si vyžaduje viac sústredenia a odpútania pozornosti od premávky. Niektorí experti ich negatívny vplyv dokonca prirovnávajú k vplyvu alkoholu za volantom.
Čítajte viac Do áut sa možno vrátia tlačidlá, tvrdí bývalý dizajnér Apple