Abarth hrá 'vabank': Unikla snímka prvej elektrickej novinky!

Abarth, preslávený športovými úpravami malých Fiatov, prejde na elektrický pohon už v roku 2024. Je to jeho najväčší risk v histórii.

03.11.2022 18:00
debata
Elektrický Abarth staví na agresívnejší dizajn... Foto: Abarth
Abarth - uniknutá snímka 500e Elektrický Abarth staví na agresívnejší dizajn nárazníkov a vyzývavé sfarbenie. Či to však bude stačiť na prilákanie zákazníkov, uvidíme až budúci rok.

Abarth je nesmierne úspešným príbehom – dnes už pod krídlami materského Fiatu, či skôr Stellantisu. Vždy vedel prilákať zákazníkov na mix cenovo dostupných Fiatov a športového tuningu. Aj dnes má v ponuke modely 595 a 695, ktorých základom je kultová päťstovka. Avšak s motorom 1,4 T-Jet, ktorý môže mať výkon až 132 kW. Takže malý „škorpión“ zvláda stovku za 6,7 sekundy. Funguje to perfektne, až tak, že Abarth bol jedným z mála výrobcov, ktorí si nevšimli celosvetovú pandémiu. Jeho predaje, ktoré predstavujú asi 20 000 vozidiel ročne, to nijako neovplyvnilo. Bude to ale fungovať aj v budúcnosti?

Nie je totiž tajomstvom, že práve Abrath je jednou z prvých značiek koncernu Stellantis, ktorá prepriahne na čisto elektrický pohon. A to už v roku 2024, teda o necelé dva roky! Prvá novinka by sa však mala predstaviť už v tom súčasnom, možno už v novembri. Asi tušíte, že jej základom nemôže byť nič iné, ako Fiat 500. Samozrejme, tentoraz ten elektrický s označením 500e. A že to myslí vážne, dokladuje prvá neoficiálna snímka prototypu elektrického Abarthu, ktorá unikla na sociálne siete. Veľa ale neprezradí. Zjavný je len agresívnejší dizajn lakovaných nárazníkov a nápis Abarth namiesto znaku 500.

Fiat 695 Abarth Tributo 131 Rally - 2022 Čítajte viac Abarth 695 Tributo 131 Rally: Škorpión si nabrúsil bodec

To najdôležitejšie nepoznáme – techniku. V každom prípade by mala novinka priniesť viac výkonu, ako je štandardných 87 kW, ktoré má v talóne predný elektromotor v bežných verziách elektrickej päťstovky. Polepšiť by si mohol aj krútiaci moment, ktorý dosahuje hodnotu 220 Nm. Má to ale háčik, ak bude elektrický Abarth silnejší a rýchlejší, bude mať aj väčšiu spotrebu elektrickej energie. Pritom batéria 500e má už teraz skromnú kapacitu 42 kWh, postačujúcu ako-tak na mestskú premávku. Bude to však dosť pre Abarth a jeho zákazníkov, ktorí radi pritlačia plyn k podlahe?

Deklarovaných približne 300 km dojazdu sa môže razom scvrknúť na polovicu. Elektrická technológia sa navyše premietne do vyššej ceny. Na tie dnešné, od 26 600 do 32 100 eur, môžeme zabudnúť. Veď základná verzia Fiatu 500e stojí 26 750 eur, teda toľko čo základný Abarth so spaľovacím motorom. Ale pozor, s menšou batériou (24 kWh). A pokiaľ dostane Abrath 500e väčšiu batériu či vyšší výkon, poletí cenovka razom nahor. Možno aj cez 40 000 eur. Potom je legitímna otázka, či značka s logom škorpióna dokáže osloviť doterajších zákazníkov? Už príbeh elektrického Fiatu 500e, ktorý má len zlomový podiel na predajoch celého radu 500, naznačuje, že to tak byť nemusí. Zdá sa, že „škorpión“ hrá vabank.

Abarth 695 - 2022
Abarth 695 - 2022
+7Abarth 695 - 2022

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobily #Fiat #Abarth
Články podľa značiek