Kia už má na trhu tri elektrické modely – Soul, e-Niro a ambicióznu Kiu EV6, ktorá je elektromobilom novej generácie na platforme E-GMP. To je ale len jej začiatok veľkej elektrickej ofenzívy. Veď do roku 2027 chce mať v ponuke až 14 čisto elektrických áut, dokonca o dve viac, ako pôvodne plánovala. Už na budúci rok pribudne veľké elektrické SUV EV9 s dojazdom 530 km. V roku 2024 bude nasledovať malý crossover, o rok neskôr ešte menší mestský crossover, kompaktné SUV a elektrický hatchback veľkosti Kie Ceed. A do roku 2027 by sme mali vidieť aj nový fastback a dva pikapy.
Čítajte viac Aj Kia končí v Rusku. Zatvorí závod v PetrohradeDo roku 2030 chce Kia zvýšiť predaj elektromobilov zo súčasných 160 000 ročne na 1,2 milióna. Táto stratégia, ktorá je globálna, si vyžiada aj vybudovanie výrobných kapacít na produkciu elektromobilov mimo Kórey. Doteraz totiž Kia montovala elektromobily výlučne v domácich závodoch. Podľa plánu začne produkcia elektromobilov v Číne už v roku 2023, v roku 2024 sa pridajú USA a v roku 2025 aj Európa a Čína. Pre nás je zaujímavý najmä spomínaný elektrický hatchback, pretože práve ten sa bude vyrábať od roku 2025 v Európe a nie je vylúčené, že by mohol skončiť na linkách výrobného závodu Kie v Žiline. Už dnes sa v Žiline montujú plug-in hybridy, takže závod má zvládnutú elektrickú technológiu.
Čítajte viac Test: Kia EV6 GT-line – kórejský 'Taycan' rúca predsudkyPripomeňme, že žilinský závod je hlavným produkčným centrom Kie v Európe. Kia dokončila jeho výstavbu v roku 2005 a o rok neskôr v ňom spustila výrobu modelu Ceed. Dnes v ňom produkuje modely Ceed a Sportage a tiež štyri typy motorov. Slovenský závod má kapacitu 300 000 áut ročne a zamestnáva 3 700 ľudí. Doterajšie investície do podniku sa vyšplhali na 2,1 miliardy eur. Príchod elektrickej novinky na žilinské linky by znamenal istotu pre jeho budúcnosť. Veď už v roku 2026 chce Kia na starom kontinente predať 309 000 elektromobilov a do roku 2030 to má byť až 400 000 ročne.